واکنش عربستان به ایران پس از کشته شدن علی عبدالله صالح

© Sputnik / Anton Denisovواکنش عربستان به ایران پس کشته شدن علی عبدالله صالح
واکنش عربستان به ایران پس کشته شدن علی عبدالله صالح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر عربستان در یمن به کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق این کشور واکنش نشان داد.

علی عبدالله صالح کشته شد - اسپوتنیک ایران
علی عبدالله صالح کشته شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، محمد آل جابر سفیر عربستان در صنعا در واکنش به کشته شدن علی عبدالله صالح در صفحه توییتر خود نوشت: هر چه جنایت از سوی حوثی‌ها اتفاق بیفتد و خیانت و نقض عهدهایی که حوثی‌ها مرتکب شدند، جزئی از تربیت ایران است.

وزارت کشور یمن، امروز در بیانیه‌ای بر پایان حضور شبه نظامیان خائن و کشته شدن علی عبدالله صالح رهبر این شبه نظامیان و شماری دیگر تاکید کرد.

این مقام سعودی در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچگونه دخالتی در امور یمن ندارد و خود علی عبدالله صالح چند روز پیش اعلام کرد که ما از ایران درخواست کردیم تا ائتلافی علیه ائتلاف عربستان تشکیل دهیم اما ایران درخواست ما را نپذیرفت.

شورشیان حوثی جنبش "انصارالله" ، چهارم دسامبر خبر کشته شدن رئیس جمهور سابق یمن علی عبدلله صالح را اعلام کردند. فیلمی از جسد خونین رئیس جمهور سابق کشور از شبکه تلویزیون رسمی یمن پخش شد. حزب صالح نیز خبر مرگ وی را تأیید کرد.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала