خبرنگار اسپوتنیک کی آزاد خواهد شد؟

© Sputnik / Stringerیمن
یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حوثی ها در باره آزادی خبرنگار اسپوتنیک توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک،با استناد به گفته حلیمه جعفر عضو دفتر سیاسی جنبش حوثی ها به نام «انصارالله»، حوثی ها خبرنگارانی را که در ساختمان شبکه تلویزیونی «یمن تودی» در صنعا به اسارت گرفته اند پس از بازپرسی آزاد خواهند کرد.

شورشیان 2 ماه دسامبر ساختمان تلویزیون را گرفتند که دفتر شبکه تلویزیونی «یمن تودی» نیز در آنجا قرار داشت. خبرنگار اسپوتنیک نیز با آنها همکاری می کرد. خبرنگاران به عنوان اعتراض  دست به اعتصاب غذا زدند.  دو منبعی که با شورشیان در یمن در تماس اند اطلاع دادند که خبرنگار اسپوتنیک همراه دیگر خبرنگاران در ساختمان تلویزیون تحت نظر حوثی ها قرار دارد. تعداد آنها رویهمرفته 41 نفر است.

چعفر گفت:«من اطلاعات دقیقی در باره خبرنگاران ندارم، این که آنها کی هستند،  اما آنها را  تا مشخص شدن وضعیت نگه خواهند داشت و بعد آزاد خواهند کرد».

 در یمن از سال 2014 درگیری داخلی  ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی  قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала