مفقود شدن خبرنگار اسپوتنیک در یمن

© Sputnik / Konstantin Chalabovمفقود شدن خبرنگار اسپوتنیک در یمن
مفقود شدن خبرنگار اسپوتنیک در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرنگار اسپوتنیک در یمن مفقود شده و پس از اشغال ساختمان مرکزی تلویزیون در صنعا توسط حوثی ها یک شبانه روز است، که از او خبری در دست نیست.

با خبرنگار اسپوتنیک آخرین بار تقریبا ساعت 14.30 روز یکشنبه به وقت مسکو تماس برقرار شد.
شورشیان حوثی روز شنبه ساختمان مرکزی تلویزیون یمن جایی که دفتر شبکه یمن تودی قرار دارد و خبرنگار اسپوتنیک با آنها همکاری می کرد را اشغال کرده و تقریبا 40 خبرنگار را در محاصره خود گرفته اند. خبرنگاران روز یکشنبه به نشانه ی اعتراض اعتصاب غذا کردند.
شورشیان حوثی جنش " انصارالله" روز دوشنبه از کشته شدن رئیس جمهور سابق یمن علی عبدالله صالح خبر داده و فیلمی از بدن خونین رهبر سابق کشور را منتشر کردند. حزب صالح دیرتر مرگ وی را تایید کرد. به گزارش اسپوتنیک، نماینده ی ارتش یمن اطلاع داد که حوثی ها صالح را از روز شنبه تعقیب کرده و به سمت او تیر اندازی کرده و کشتند.
علاوه بر این حوثی ها در یمن پسر رئیس جمهور سابق را به اسارت گرفتند و شبکه ی اسکای نیوز عربی با استناد به منابع خود این خبر را اعلام کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: " ما از تمام امکانات خود استفاده می کنیم تا از سرنوشت این خبرنگار مفقود شده پس از محاصره تلویزیون مرکزی یمن توسط حوثی ها ، مطلع شده و او را بیابیم."
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала