اردوغان: آمریکا در تلاش است که ترکیه را بی اعتبار کند

© AFP 2023 / Mohamed Abdiwahabاردوغان: آمریکا تلاش می کند تا ترکیه را به زانو درآورد
اردوغان: آمریکا تلاش می کند تا ترکیه را به زانو درآورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، ترکیه در برابر تهدید آمریکا در دادگاه محاکمه معاون اجرایی یک بانک این کشور به اتهام دور زدن تحریم‌ها علیه ایران تسلیم نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنگره حزب عدالت و توسعه در یکی از استان‌های شرقی این کشور گفت: آمریکا تلاش می‌کند که ما را مجازات و بی اعتبار کرده و مورد قضاوت قرار دهد زیرا ما سناریوهای آنها را اجرا نکردیم. توطئه موجود در این باره کاملا آشکار است. آنها این توطئه‌ها و سناریوها را با طرفداران سازمان فتو انجام می‌دهند. ما فریب نخواهیم خورد.

تمامی این حملات فریبکاری بوده و تنها یک هدف را دنبال می کند و آن به زانو درآوردن ترکیه است، اگرچه ممکن است آنها سخت تلاش کنند اما موفق نخواهند شد.
پیش از این اخیرا یک دادستان آمریکایی با اعلام اینکه رضا ضراب علیه بانک ترکیه‌ای متهم به دور زدن تحریم‌های ایران شهادت می‌دهد، گفت: رضا ضراب به دلیل کمک به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران مجرم شناخته شده و قرار است علیه بانک ترکیه‌ای متهم به سوء استفاده از بانک‌های آمریکایی (هالک بانک) و معاون اجرایی آن محمد هاکان آتیلا شهادت دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала