مراکز اصلی پایتخت یمن تحت کنترل نیروهای علی عبدالله صالح قرار گرفتند

اشتراک
منابعی در یمن، روز شنبه یازدهم آذرماه، گزارش دادند که نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور، مراکز و نهادهای اصلی صنعا از جمله ساختمان تلویزیون این کشور را تصرف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترناشنال، تنش میان حوثی‌ها و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح که به عنوان دو نیروی هم پیمان صنعا پایتخت یمن را، به شکل مشترک اداره می‌کنند، از دو روز پیش، در پی درگیری و کشته شدن ۳۰ نفر از آنها، آغاز شد.
تلویزیون اسکای‌نیوز، به نقل از منابع خود در یمن، گزارش داد که نیروهای صالح، ساختمان ریاست جمهوری، وزارت دفاع، بانک مرکزی، وزارت دارایی و مرکز دستگاه امنیت ملی یمن را در صنعا به تصرف خود درآوردند.
نیروهای صالح همچنین ساختمان تلویزیون یمن، که در دست حوثی‌ها بود، به دست گرفتند و فرودگاه بین‌المللی صنعا را محاصره کردند.
از سوی دیگر، وب‌سایت روزنامه القدس العربی، خبر داد که حزب کنگره ملی یمن وابسته به علی عبدالله صالح، ساعاتی پیش، مراکز امنیتی و ارتش را به سرپیچی از دستورات حوثی‌ها فراخواند.
منابع یمنی می‌گویند که درگیری‌ ساعات گذشته میان حوثی‌ها و نیروهای صالح در صنعا پایتخت یمن، به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از دو طرف انجامید.
در همین حال، برخی رسانه‌های یمنی گزارش دادند که عبدالملک الحوثی، رهبر شبه‌نظامیان حوثی، علی عبدالله صالح را به تعقل و بازگشت از تصمیم رویارویی نظامی با حوثی‌ها فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала