خروج نظامیان آمریکایی از سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanخروج نظامیان آمریکایی از سوریه
خروج نظامیان آمریکایی از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف ضد داعشی تحت رهبری آمریکا اعلام کرد بیش از 400 تفنگدار آمریکایی و تجهیزات نظامی آنها در حال ترک خاک سوریه هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق نیوز، این اقدام پس از آن انجام شده است که شهر رقه از تصرف تروریست های داعش خارج شده است. ماه گذشته، شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا پیروزی خود در رقه را اعلام کردند. این شبه نظامیان ماه ها در حال جنگ با تروریست های داعش بودند و از حمایت آمریکا نیز برخوردار شدند.
ائتلاف ضد داعشی تحت رهبری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با آزاد شدن شهر رقه از تروریست های داعش، به واحد تفنگداران آمریکایی دستور بازگشت داده شده است. دیگر نیازی به استقرار تفنگداران آمریکایی در خاک سوریه نیست.
ژنرال جوناتان بارگا مدیر بخش عملیات های نیروی ائتلاف در این باره گفت: ما در حال خارج کردن نیروهای ضربت از سوریه هستیم ولی به تلاش های خود برای کمک به شرکای سوری و عراقی ادامه می دهیم تا امنیت را حفظ کنند.
وی در ادامه افزود: نیروهای باقیمانده ما همچنان به همکاری و تلاش در کنار نیروهای عراقی و سوری ادامه می دهند تا باقی مانده تروریست های داعش را نیز شکست دهند و مانع از قدرت یابی مجدد داعش شوند و شرایطی را برای دولت ها و سازمان های غیر دولتی بین المللی فراهم کنند تا به ساکنان مناطق آزاد شده کمک کنند.
پنتاگون رسما اعلام کرده است که 503 نظامی در سوریه دارد ولی هفته گذشته مقام های آمریکایی تاکید کردند که حدود دو هزار نظامی در سوریه حضور دارند.
در حالی که جنگ با داعش به روزهای پایانی نزدیک شده است، هنوز معلوم نیست که آیا تعدادی از نظامیان آمریکایی در سوریه باقی می مانند یا نه.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала