گزارش و تحلیل

میناوند: جام جهانی روسیه، جام شگفتی ها

© Sputnikمهرداد میناوند: جام جهانی روسیه، جام شگفتی ها
مهرداد میناوند: جام جهانی روسیه، جام شگفتی ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهرداد میناوند کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را جام جهانی شگفتی ها دانست.

مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز همراه تیم ملی ایران در این مسابقات حضور داشت در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در مورد قرعه کشی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که دهم آذرماه در مسکو برگزار می شود و همچنین مسائل تیم ملی ایران را مورد تحلیل قرار داد.

​​قرعه کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مهرداد میناوند: در وحله اول نوع قرعه کشی برای ایران خیلی می تونه حائز اهمیت باشه واینکه با چه تیم‌هایی همگروه بشه. تیم ها بازی به بازی بهتر و هماهنگ ترمی شوند و من امیدوارم تیم ما با تیم های همگروه شود که بتونه پس از سال ها برای اولین بار از گروه خود صعود کرده و به مرحله بالاتر بره و به نظرمن تیم فعلی ما می تواند این اتفاق را رقم بزند و به مرحله دوم مسابقات صعود کند. تیم ملی ایران در سال ۱۹۹۸ که من هم در آن عضویت داشتند پتانسیل صعود به مرحله دوم را داشت، ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد اما من به این تیم ایمان دارم و واقعا امیدوارم که این تیم به مرحله دوم صعود کند.

گروه ایده آل ایران در مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مهرداد میناوند: من نمی تونم بگم که چه گروهی برای تیم ملی ایران ایده آل است، به این دلیل که تمامی تیم ها قوی هستند. به طور کلی نظر من به احتمال قریب به یقین با نظر سرمربی تیم ملی فرق می کند، ولی به طور مثال ما دوباره با آژانتین همگروه نشیم با اینکه خود آرژانتین به سختی به این رقابت ها صعود کرد، اما آرژانتین همیشه آرژانتین است و یا با برزیل و آلمان همگروه نشیم و با تیم هایی مثل پاناما و لهستان با توجه به اینکه تیم های ضعیفی نیستند و سخت بازی می کنند، روبرو شویم بهتر است. حتی تیم ملی روسیه که میزبان این رقابتهاست، ما می تونیم در مقابل آنها به شیوه ای بازی کنیم و به صعود امیدوار باشیم.

ایران در مقابل تیم های قدرتمند بهتر بازی می کند؟

مهرداد میناوند: اینکه ایران در مقابل تیم های قوی بهتر بازی می کند، مثل بازی چهار سال پیش در برابر آرژانتین، این اتفاق ها دربازی تیم ها هرسال با سال بعد و هر جام جهانی با جام جهانی بعدی مطمئنا متفاوت هستند. همانطور که نظر من نسبت به چهار سال پیش متفاوت است، اگه چهار سال پیش از من سوال می شد شاید نمی گفتم که با برزیل و آلمان همگروه نباشیم بهتر است، به همین خاطر شرایط فرق می کند و نمی توان گفت که ایران چون چهار سال پیش در مقابل آرژانتین خوب بازی کرده پس بهتر است با تیم های قوی تر همگروه شویم. البته این نظر من است و من معتقدم با تیم هایی که سر و صدای کمتری دارند راحتتر می تونیم بازی کنیم. بازی کردن در مقابل تیم هایی مثل اسپانیا و برزیل بسیار کار دشواری است و من امیدوارم در صورت صعود به مرحله دوم با این تیم ها روبرو بشیم. در کل من ترجیح میدم با تیم هایی مثل پاناما و لهستان برخورد کنیم و با تیم های قوی آفریقایی روبرو نشیم.

جام شگفتی ها

مهرداد میناوند: کلا احساس من نسبت به این جام جهانی و بازی مراحل مقدماتی تیم ها، چه از اروپا و آمریکای لاتین که تا کنون دیدم، امسال سال شگفتی ها خواهد بود ومن مطمئنم که این اتفاق رخ خواهد داد و تیم هایی که حسابی روی آنها باز نمیشه، اتفاقات قشنگی رو رقم می زنند. تیم ملی ایران نیز با توجه به ساختاری که به دست آورده، نظم تاکتیکی و نفرات همترازی که در هر پست دارد، دست مربی را برای انتخاب باز میذاره و به نظر من می تونه اتفاقات خیلی خوبی را رقم بزند و شگفتی ساز شود.

نقش بازیکنان ایرانی شاغل در روسیه

مهرداد میناوند: آزمون و سعید عزت الهی و میلاد محمدی صد در صد می توانند نقش مهمی در موفقیت تیم ملی داشته باشند، با توجه به اینکه بازیکن های قابلی هستند. میلاد محمدی که آشنایی بیشتری با او دارم، یک بازیکن بسیار توانمند و با اخلاقی است اگه قدر خودش رو بداند سال ها می تونه در بهترین تیم های اروپایی بازی کنه و می تواند با سردار آزمون و سعید عزت الهی نقش پررنگی رو در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ برای ایران ایفا کنند.

امیدواری به صعود

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала