آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟

CC0 / Pixabay / آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟
آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روانشناسان دانشگاه هلندی گرانینگن تحقیقاتی را با طرح این پرسش انجام دادند که آیا عشق در نگاه اول وجود دارد یا خیر.

به گزارش اسپوتنیک، در این آزمایش ۳۹۶ نفر شرکت داشتند که اکثرا دانشجویانی از آلمان و هلند بوده و در بین آنها تقریبا ۶۰درصد دختر بودند. شرکت کنندگان پاسخ دادند که آیا آنها با کسی ارتباط دارند یا خیر، سپس عکس های افراد ناشناس را به آنها نشان دادند و از آنها خواستند که احساسشان را بگویند: از اشتیاق و وابستگی تا همدلی عمیق. شرکت کنندگان همچنین به این سوال پاسخ دادند که آیا آنها زمانی در نگاه اول عاشق شده اند یا خیر.
سپس کارشناسان برایشان چند صحنه از « قرار ملاقات های سریع» ترتیب دادند که در آنها جفت ها ۹۰ یا ۲۰ دقیقه با همدیگر بودند. درنتیجه این ملاقات ها شرکت کنندگان شرح دادند که آیا نظرشان نسبت به نفر مقابل عوض شده است یاخیر. در پایان آزمایش ۳۲ نفر شرکت کننده از ۴۹ مورد بروز احساسات که می توان آنرا عشق در نگاه اول خواند اطلاع دادند. خاطر نشان می شود که در زمان ملاقات های سریع این احساس طبق معمول دوطرفه نبوده است.
محققان ثابت کردند که عشق در نگاه اول در واقع با عشق هیچ رابطه ای ندارد. بر اساس عقیده ی آنها احساسی که شرکت کنندگان این آزمایش تجربه کردند فقط جاذبه ی ساده ی فیزیکی بود که با اشتیاق فراوان و قوی همراه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала