" تقارن کجاست؟" نظر آمریکایی به قانون رسانه های خارجی در روسیه

© Fotolia / Thodonal" تقارن کجاست؟" نظر آمریکایی به قانون رسانه های خارجی در روسیه
 تقارن کجاست؟ نظر آمریکایی به قانون رسانه های خارجی در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نهاد ناظر بر رسانه های دولتی آمریکا معتقد است که قانون جدید فدراسیون روسیه در مورد رسانه های خارجی پاسخ متقابل به قوانین محدود کننده رسانه های روسی در آمریکا نیست.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس نظارتی رسانه های دولتی آمریکا با اظهار این نکته که قوانین جدید روسیه در مورد رسانه ها شباهتی به قوانین محدود کننده آمریکا در مورد RT و اسپوتنیک ندارد. جان لانسینگ رئیس شورای سرپرستی رسانه ها در آمریکا گفت: "ما در مورد اینکه چطور قدمهای جدید روسیه  بر روی فعالیت خبرنگاران ما تاثیر میگذارد حرفی به میان نمیاوریم ولی در اصل به عنوان عمل متقابل به شدت واقعیت تحریف شده "

این بیانیه پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانون وضعیت حقوقی رسانه های خارجی را بامضاء رسانید که پیش تر در پارلمان روسیه در عمل متقابل به محدودیت های رسانه های روسیه در آمریکا این قانون تصویب شده بود منتشر شد.

پیشتر، وزارت دادگستری آمریکا RT امریکا  را در لیست رسانه های خارجی با توجه به  قانون 1938 برای عوامل خارجی قرارداده بود، با توجه به اینکه بسیاری از رسانه های دولتهای خارجی دیگر، مانند بی بی سی انگلستان، رسانه های چین، کانال های تلویزیونی فرانسه فرانسه 24، ایستگاه رادیویی آلمان دویچه وله، در این لیست ثبت نشده. سردبیر RT اسپوتنیک مارگاریتا سیمونیان گفت که این کانال بین ثبت نام و پرونده جنایی حق انتخاب داشته، و در این رابطه به "آزادی بیان در آمریکا  و همه کسانی که هنوز هم آن را باور دارند" تبریک گفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала