رسانه های غربی زیردریایی جدید روسیه را "مرگبارترین" زیردریایی جهان نامیدند

© Sputnik / Ildus Gilyazutdinovرسانه های غربی زیردریایی جدید روسیه را "مرگبارترین" زیردریایی جهان نامیدند
رسانه های غربی زیردریایی جدید روسیه را مرگبارترین زیردریایی جهان نامیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریات غربی از جمله دیلی میل، دیلی اکسپرس و دیلی استار مطالبی درباره زیردریایی جدید موشک انداز "کنیاز ولادیمیر" روسیه منتشر کردند که روز 17 نوامبر در بندر سورودوینسک به آب انداخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه دیلی میل زیردریایی جدید روسی را مرگبارترین زیردریایی در جهان نامیده است. در مقاله منتشره در این نشریه خاطرنشان می شود "کنیاز ولادیمیر" مسلح به بیست فروند (در واقع 16 فروند) موشک بالستیک قاره پیما آر 30 "بولاوا" که قدرت هر کلاهک تقسیم شونده آنها 150 کیلوتن است. این زیردریایی قادر است از عمق تا 400 متری که آنرا برای رادارها عملا نامرئی می سازد، به مسافت تا 9300 کیلومتری موشک شلیک کند.
خاطرنشان می شود که زیردریایی آمریکایی "اوهایو"، رقیب "کنیاز ولادیمیر" حامل 24 موشک بالستیکی Trident II است که دارای برد کمتری هستند و ضمنا عمق کاری آن نیز کمتر از زیردریایی روسی است.
کاربری به نام Solution در کامنت خود در زیر این مقاله می نویسد:" به نظر می رسد آنها (روس ها) در این زمینه ها سالها جلوتر هستند".
"کنیاز ولادیمیر" چهارمین زیردریایی طرح 955 "بوری" و اولین زیردریایی مدرنیزه شده از سری "بوری ـ آ" است. قرار است این زیردریایی در سال 2018 به ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه تحویل داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала