گزارش و تحلیل

گفتگوی رضا شاهرودی با خبرگزاری اسپوتنیک

CC BY-SA 4.0 / Azindarbashi / Shahroudi in 2017 (cropped photo)گفتگوی رضا شاهرودی با خبرگزاری اسپوتنیک
گفتگوی رضا شاهرودی با خبرگزاری اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رضا شاهرودی مدافع چپ پای سال های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران که یکی از مهره های اصلی تیم رویایی ۱۹۹۸ بود، در گفتگویی به مسائل تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

اسپوتنیک - تیم ملی فوتبال ایران که با هدایت کارلوس کی روش  برای نخستین بار دوباره پیاپی به مسابقات جام جهانی فوتبال صعود کرد، خود را برای این رقابت‌ها که در تابستان سال ۲۰۱۸ در کشور روسیه برگزار می‌شود آماده می‌کند. کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران با دعوت از بازیکنان مختلف به اردوی تیم ملی فوتبال، تیم خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌کند. به جرات می توان گفت که لژیونرها در تیم ملی فوتبال ایران نقش ویژه‌ای را در این تیم ایفا می کنند. 

گفتگوی شنیدنی با غزال تیزپای فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
گفتگوی شنیدنی با غزال تیزپای فوتبال ایران

رضا شاهرودی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره برخی از مسائل تیم ملی فوتبال ایران با خبرگزاری اسپوتنیک به گفتگو نشست.  

سردار آزمون بازیکن جوان تیم ملی فوتبال ایران 

به نقل از نشریه Financial Tribune, سردار آزمون به عنوان یکی از شش بازیکن جوان برتر آسیا برگزیده شده.

رضا شاهرودی: سردار آزمون بازیکن تاثر گذاری است و انتخاب وی به عنوان یکی از شش بازیکن جوان برتر فوتبال آسیا اتفاقی خوبی برای فوتبال ایران محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به انتخاب برترین های سال فوتبال آسیا ادادمه داد: متاسفانه به علت نفوذ هایی که برخی کشورها در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند، نام هیچ بازیکنی از تیم ملی فوتبال ایران که با اقتدار و به عنوان تیم اول از آسیا به جام جهانی صعود کرده در بین گزینه های نهایی نفرات برتر سال فوتبال آسیا دیده نمی شود که این خود جای سوال دارد.

در این میان سردار آزمون،  سعید عزت اللهی  و میلاد محمدی سه لژیونر تیم ملی ایران هستند که در لیگ روسیه حضور دارند. این سه بازیکن با توجه به اینکه در کشور روسیه، میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ فعالیت دارند، می‌توانند  نقش بسزایی در موفقیت تیم ملی ایران داشته باشد. آشنایی با ورزشگاه ها، فوتبالدوستان روس و آب و هوای  این کشور  را می توان از نقاط مثبت این سه بازیکن دانست.

 بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ روسیه 

رضا شاهرودی: سردار آزمون، سعید عزت اللهی و میلاد محمدی که در لیگ روسیه شاغل هستند، برای تیم‌های باشگاهی خود مثمره ثمر و خوب ظاهر شدند و همانطور که تا به امروز نیز برای تیم ملی ایران به خوبی بازی کردند، امیدوارم در آینده و در مسابقات جام جهانی روسیه نیز با توجه به اینکه در کشور روسیه فعالیت دارند و با شرایط این کشور به خوبی آشنا هستند، بتوانند کمک قابل توجهی به تیم ملی ایران برای رسیدن به موفقیت داشته باشند که قطعاً همین طور خواهد بود.

قرعه کشی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

رضا شاهرودی: تیم ملی فوتبال ایران باید هر چه بیشتر با تیم های درجه اول و پرقدرت و تیم‌هایی که در رقابت‌های جام جهانی فوتبال حضور دارند، دیدارهای دوستانه و تدارکاتی برگزار کند که قطعا به آمادگی هر چه بیشتر تیم ملی کمک می کند. آقای کی‌روش هم باید از لیگ ایران بازیکنان بیشتری رو به اردوی تیم ملی دعوت کند.  به طور مثال علی علیپور که این روزها در تیم پرسپولیس به خوبی بازی و گلزنی می‌کند و می تواند به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت بشه. 

رضا شاهرودی در پاسخ به این سوال که، شاید دعوت نشدن برخی از بازیکنان به اردوی تیم ملی، ترافیک بازیکن و یا نوع سیستم بازی تیم ملی ایران باشد، گفت:

دعوت کردن و دادن شانس به بازیکنان باعث افزایش انگیزه آنها می شود و در حال حاضر آقای کی روش بیشتر از بازیکنانی که در خارج از ایران شاغل هستند استفاده می‌کند که به نظر من آقای کی روش باید به لیگ ایران هم اهمیت بیشتری دهد.

موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه

رضا شاهرودی ضمن ابراز امیدواری گفت؛ باید بستر برای تیم ملی فوتبال ایران آماده کرد و همانطور که قبلا اشاره کردم، بازی های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند می‌تواند به آمادگی تیم ملی ایران بسیار کمک کند. بازی با تیم‌های قدرتمند می‌تواند محک بسیار خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران باشد و هر نتیجه‌ای که این بازی های دوستانه در پی داشته باشد، باخت و یا مساوی چیزی از ارزش های تیم ملی ایران کم نمی کند و برای ما نتیجه گرفتن در رقابت‌های جام جهانی و صعود به مرحله دوم این مسابقات مهم است و بهتر است که در بازیهای دوستانه شکست بخوریم تا اینکه در بازیهای جام جهانی! 

گروه ایده آل تیم ملی ایران در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

رضا شاهرودی: تیم های حاضر در جام جهانی اکثرا قدر هستند، اما من امیدوارم که تیم هایی همگروه شویم که نسبتا ضعیف تر هستند و بتوانیم آنها را شکست دهیم و به مرحله بعد صعود کنیم و با تیم های قدرتمند در مرحله اول روبرو نشیم خیلی بهتر است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала