واکنش دومای روسیه به کاهش امکان جستجوی راشا تودی و اسپوتنیک در گوگل

© AFP 2023 / Philippe Huguenواکنش دومای روسیه به کاهش امکان جستجوی راشا تودی و اسپوتنیک در گوگل
واکنش دومای روسیه به کاهش امکان جستجوی راشا تودی و اسپوتنیک در گوگل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون ریاست کمیته دومای دولتی مربوط به سیاست اطلاعاتی ، فن آوری اطلاعاتی و ارتباطات آندری سوینتسف در مصاحبه با راشا تودی در خصوص بیانیه اریک اشمیت رئیس شورای روسای هلدینگ Alphabet نظر داد.

به گزارش اسپوتنیک ، اریک اشمیت گفته بود که در حال حاضر کار بر روی کاهش رتبه شبکه راشا تودی و خبرگزاری اسپوتنیک در خبررسانی گوگل نیوز بررسی می شود.
سوینتسف بیان داشت: " سامانه جستجو بسیار ساده طراحی شده است. در آنجا یک مدیر نشسته که با دست می تواند آنرا تنظیم کند. این کار به راحتی هدایت می شود هم گوگل و هم سایر سیستم های جستجو براین اساس است. اینکه آنها تصمیم گرفتند بدین طریق سایت های راشا تودی و اسپوتنیک را از صفحه جستجو بخش رسانه ها بلوکه کنند گویای آن است که آنها طریق فشار آوردن بر کانال هاو خبرگزاری های ما را یافته اند ، یعنی به افزاد معمولی در کل جهان اجازه نمی دهند که با درخواست موضوع رسانه های ما را ببینند و مقاله های خود را در سایت ها قرار می دهند. این ضربه ی قوی و قدرتمندی ست. "
به گفته ی وی چنین ممنوعیتی می تواند بازدیدکننده ی سایت ها را ده برابر کمتر کند.
سوینتسف خاتمه داد: " این ضربه ی جدیست ، ممنوعیت تجاری در مقایسه با آن قطره ای در دریاست. این امر با عث کاهش بازدیدکننده ها تا ده برابر می شود. ما به عنوان نمایندگان باید برروی این مسئله فکر کنیم کاملا ممکن است ، باید سیستم های جستجو هم گوگل و هم شبکه های اجتماعی مشخص متعلق به این هلدینگ را در محدوده ی روسیه محدود کنیم. این مدل آشکار جنگ اطلاعاتیست که آغاز شده است. این بمباران و تجاوز مستقیم است. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала