گزارش و تحلیل

اسراییل پدافند هوایی روسیه را فریب می دهد+ فیلم

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر مجازات ترکیه به خاطر خرید اس-400 روسی
مجازات ترکیه به خاطر خرید اس-400 روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به قول از تارنمای روسی "راشا تودی"، شرکت دفاعی اسراییلی مبارزه راداری Rafael Advanced Defense Systems Ltd. یک ویدیو منتشر کرد و در آن نقش دشمن فرضی را پدافند هایی شبیه سامانه های"اس- 400" و "پانتسیر-اس" روسیه ایفا می کنند.

طراحان سیستم AIR EW Systems می گویند که جنگنده های مجهز به این سامانه می توانند حتی دفاع پیشرفته ضد هوایی روسی را فریب دهند.
تصاویر کامپیوتری شرکت اسراییلی Rafael Advanced Defense Systems Ltd. میرسانند که پادکار الکترونیکی از سه عنصر عبارت است: پادکار الکترونیکی Sky Schield، پادکار الکترونیکی Light Schield و کانتینر X-Guard حمل شونده بوسیله طناب طولانی عبارت است. کانتینر مسیر موشک های پدافند هوایی را منحرف و آنها را به سوی می کشاند. مطابق سناریوی این ویدیو، گروه جنگنده های اف-16 مجهز به AIR EW Systems برای حمله به نیروگاه حرارتی دشمن به هوا بلند شده و پدافندهای دشمن را فریب می دهند. بر اثر پرواز کانتینر، موشک های دافاعی پرتاب شده به مقصد نرسیده و جنگنده ها موفق می شوند به نیروگاه ضربه وارد بیاورند. سامانه پادکار الکترونیکی AIR EW Systems در حال حاضر در مرحله پایانی طرحریزی قرار دارد.

به گفته ژنرال "آیتچ بیِژِف" که در 2003-2007 فرمانده نیروی هوایی روسیه بود، سامانه پدافند هوایی شامل مجموعه ای از سیستم پخش پارازیت های رادیویی برای اختلال کار تجهیزات موجود در جنگنده ها، هواپیما های شکاری و سامانه های پدافندهای هوایی مخصوص نبرد نزدیک و نبرد دور است. حمله به پدافند هوایی بوسیله یک گروه هواپیما ها محکوم به ناکامی است.

سامانه اس-400 روسیه - اسپوتنیک ایران
ناتوانی آمریکا در مقابل اس-400
محققان می گویند که انتخاب پدافند های روسی برای این ویدیو بعنوان دشمن فرضی گویای پیشتاز بودن طرح های مدل های روسی در این رشته است. اس- 400 بهترین از آنها است و به این خاطر ترکیه و عربستان بر خلاف مخالفت آمریکا و ناتو سعی دارند این سامانه را خریداری کنند. اس — 400 می تواند حتی در شرایط مقابله رادیوای با موفقیت کار کند و سرپوش های ضد "استلس" این کار را تامین می کنند و این سامانه را برای رادار های دشمن نامرئی می سازد.

اس —400 از پاتریوت های آمریکایی برتری دارد. اولین خریدار اس —400 چین بود و قرارداد مربوطه در 2014 به امضا رسید. در 2017 قرارداد مشابه بین روسیه و ترکیه منعقد شد. بعلاوه عربستان و هند در نظر دارند این سامانه برجسته روسی را بخرند.

در دسامبر 2015 روسیه اس- 400 را در نزدیکی خمیمیم سوریه مستقر کرد. ایران مخالف اصلی اسراییل در 2016 اس- 300 را دریافت کرد و امکان تحویل اس —400 نیز به تهران بعید نیست. از این رو مساله مقابله تل آویو با این سامانه برای اسراییل مطرح است.

ژنرال بیژف بر آن است که پحش گزارش ها در باره امکان فریبدهی اس- 400 هدفش مقاصد تبلیغی است. تولید کنندگان می خواهند با استفاده از سامانه های پیشرفته روسیه خریداران را متقاعد سازند که جنس آنها نیز با این محصولات دست کمی ندارد. در واقع کارشناسان خارجی در باره امکان های حقیقی این سامانه خبر ندارند زیرا این سیستم تا بحال در عملیات جنگی شرکت نکرده است.

از سوی دیگر کارشناسان می گویند که اسراییلی ها دلشان می خواهد قدرت خود را به کشور های عرب و ایران نشان دهند و بگویند که با وجود اینکه دنیای اسلامی بهترین سامانه های پدافند موشکی هوایی را تهیه می کند اسراییل باز هم برایشان نیروی خطرناکی باقی می ماند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала