جک استراو: حضور حزب الله در لبنان را باید پذیرفت

© AP Photo / Mohammad Zaatariجک استراو: حضور حزب الله در لبنان را باید پذیرفت
جک استراو: حضور حزب الله در لبنان را باید پذیرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیرخارجه پیشین انگلیس، جک استراو، در جلسه ای که از سوی «میدل ایست مانیتور» با موضوع عربستان سعودی برگزار شده بود درباره اقدامات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی و مخاطراتی که برای خاورمیانه به بار خواهد آورد، هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، وزیرخارجه پیشین انگلیس، جک استراو، در جلسه ای که از سوی «میدل ایست مانیتور» با موضوع عربستان سعودی برگزار شده بود درباره اقدامات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی و مخاطراتی که برای خاورمیانه به بار خواهد آورد، هشدار داد.

او گفت: عربستان سعودی تهدیدی برای ثبات لبنان محسوب می‌شود مگر اینکه رهبران آرام‌تری (میانه‌رو) در این کشور روی کار بیایند.

استراو همچنین درباره مداخله نظامی در لبنان هشدار داد و گفت: نسلی (از حکام سعودی) که من با آنها مواجه بودم به مراتب درباره موضوعاتی مانند محیط اجتماعی عربستان سعودی، محتاط‌ تر رفتار می‌کردند. سیاست خارجی سعودی‌ها می تواند تهدیدی برای لبنان محسوب شود مگر اینکه شورای (سیاست‌گذاری) عاقلتری بر عربستان حاکم شود.

وزیر خارجه پیشین انگلیس با مخاطره‌آمیز خواندن سیاست خارجی عربستان، گفت که باید حزب‌الله را به عنوان حقیقتی سیاسی پذیرفت.

وی همچنین در رابطه با تحریم حماس توسط دولت‌های خارجی خواستار حل و فصل مناقشات از راه مذاکره شد. من از تحریم حماس خشنود نیستم. من اوایل سال ۲۰۰۶ در جمع خصوصی برخی روزنامه‌نگاران در ریاض صحبت کردم و گفتم که باید با حماس گفت‌وگو کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала