وابستگی فشارخون به نور

© Fotolia / Anbelوابستگی فشارخون به نور
وابستگی فشارخون به نور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان دانشگاه دولتی تیومن روسیه تأثیر فعالیت بدنی، خواب و نور بر کار سیستم قلبی عروقی را ارزیابی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان برای آزمایش به طور تصادفی 173 نفر از افراد 17 تا 24 ساله را بسته به شدت و حالت روشنایی به سه دسته تقسیم کردند:. در گروه اول، "نورروز " با برنامه کاری استاندارد روزانه (حدود 400 لوکس در روز، از 9 صبح تا 5 شب). در گروه دوم، در سراسر آزمایش به آنها نور میتابید. افراد گروه سوم باقیمانده عملا در تاریکی مطلق باقی ماندند. در این آزمایش، نور مصنوعی مورد استفاده قرار گرفت، چرا که ساعت بیولوژیکی به چنین نور با شدت حدود 400 لوکس به عنوان نور روز معمولی واکنش نشان می دهد.

در گروه اول، اثر "شب" کاهش دما بیشتر شد.تغییر فشار شدیدتر بود. در گروه اول، با یک سطح طبیعی نور، فشار سیستولیک (فشار اندازه گیری شده در شریان ها در زمانی که قلب متوقف می شود و فشار خون را در آنها وجود دارد)، از گروه دوم پایین تر و از گروه سوم بالاتر می شود. مطالعات در گروه دوم نشان داد که نور ثابت در شب بر ضربان قلب تاثیر نمی گذارد و عمدتا فشار سیستولیک را افزایش می دهد و فشار دیاستولیک کم و فقط برای یک زمان کوتاه است.

نتایج  این آزمایشات برای درک نرمهای فشار خون و ضربان قلب روزانه مهم است. علاوه بر این، این آزمایشات میتواند در تفسیر صحیح  مشکلات عروقی و پیشگیری از عوارض و بهبود رویکردها و درمان کمک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала