حماقت عربستان

© AFP 2023 / Fayez Nureldine درگیری عربستان با ایران
درگیری عربستان با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درگیری با ایران برای عربستان حماقت محض است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،  یک قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره در پاسخ به یک سوال فرضی درباره درگیری بین ایران و عربستان، آن را به منزله «حماقت محض» برای طرف ریاض توصیف کرد.

رو کانا، نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره از حمایت دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز عربستان سعودی به یمن انتقاد کرد.

وی گفت: «این احساس به طرز فزاینده‌ای در آمریکا وجود دارد که مداخلات ما در خاورمیانه ما را ناامن‌تر کرده است و ما نباید با جنایت‌های جنگی عربستان در نقاط دیگر همراه شویم. 15 نفر از تروریست‌هایی که به ما حمله کردند، اهل عربستان سعودی بودند. وهابیت یکی از بزرگترین صادرکنندگان خشونت و جلوگیری از تکثرگرایی در دنیا است. بین عربستان سعودی و گروه‌های تروریستی پیوندهایی برقرار است. بنابراین ابراز اینکه آنها منادی صلح یا متحد بزرگی برای ما بوده‌اند، موضوعی بحث‌انگیز است.

 تمرکز ویژه‌ای روی اینکه ایران در منطقه به قدرت مسلط تبدیل نشود وجود دارد و ما سعودی‌ها را به عنوان یک نیروی مهار در برابر توسعه‌طلبی ایران می‌بینیم».

وی در پاسخ به یک سوال فرضی درباره اینکه موضع آمریکا درباره حمله احتمالی عربستان به ایران چه باید باشد گفت: «ما باید آن را محکوم کنیم. محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) به نظر من آدم باهوشی نمی‌آید. ناپلئون زمانی گفت آنچه از جنایت بدتر است، اشتباه ناشیانه است و سلمان به نظر من فردی است که اشتباهات ناشیانه مرتکب می‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала