حریری چهارشنبه از پاریس به لبنان بازمی‌گردد

© REUTERS / Mohamed Azakirحریری چهارشنبه از پاریس به لبنان بازمی‌گردد
حریری چهارشنبه از پاریس به لبنان بازمی‌گردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری ملی لبنان، روز شنبه بیست‌وهفتم آبان‌ماه، اعلام کرد که سعد الحریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان، روز چهارشنبه آینده از پاریس به کشورش بازخواهد گشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترناشنال، خبرگزاری ملی لبنان، در گزارش خود آورده است: «سعد الحریری، پس‌از رسیدن به پاریس، امروز صبح با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، تلفنی صحبت کرد».
این خبرگزاری افزود: «حریری که به‌همراه خانواده‌اش به پاریس سفر کرده، در این تماس تلفنی به میشل عون گفته که در مراسم جشن استقلال لبنان (روز چهارشنبه آینده) شرکت خواهد کرد».
سعد الحریری امروز، شنبه وارد پاریس شد و قرار است ظهر امروز، در قصر الیزه، با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفت‌وگو کند.
تلویزیون ملی لبنان، لحظاتی از ورود سعد الحریری به پاریس را پخش کرده است.
به گزارش روزنامه «الاخبار»، در سفر امروز سعد الحریری به پاریس، تنها همسرش، لارا العظم، با او بود؛ اما دختر و پسر کوچکش، لؤلؤه و عبدالعزیز، به بهانه‌ی تحصیل و مدرسه در ریاض مانده‌اند و پسر بزرگش، حسام، که در بریتانیا تحصیل می‌کند، دیروز برای استقبال از الحریری، به‌همراه تعداد دیگری از افراد خانواده، عازم فرانسه شد.
نخست‌وزیر مستعفی لبنان، در پی حدس و گمانه‌زنی‌ها درباره بازداشتش ازسوی مقامات عربستان، روز گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت که اقامتش در ریاض «برای مشاوره درباره آینده لبنان و روابط آن با کشورهای عربی است».
حریری دو هفته پیش، در بیانیه‌ای که ازسوی تلویزیون المستقبل، وابسته به خانواده او پخش شد، ضمن حمله به ایران و حزب‌الله لبنان، استعفای خود را از مقام نخست‌وزیری این کشور اعلام کرد.
میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، هنوز استعفای حریری را نپذیرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала