پیش بینی طوفان های شدید در آمریکا

© REUTERS / Alvin Baezهواشناسان پیش بینی می کنند که در قرن 22 در سواحل آمریکا طوفان های به مراتب شدیدتری به وقوع خواهد پیوست.
هواشناسان پیش بینی می کنند که در قرن 22 در سواحل آمریکا طوفان های به مراتب شدیدتری به وقوع خواهد پیوست. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواشناسان پیش بینی می کنند که در قرن 22 در سواحل آمریکا طوفان های به مراتب شدیدتری به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش اسپوتنیک، هواشناسان پیش بینی می کنند که در قرن 22 در سواحل آمریکا طوفان های به مراتب شدیدتری به وقوع خواهد پیوست.

کری امانوئل (کری امانوئل) از موسسه فناوری ماساچوست (ایالات متحده آمریکا)گفت: طوفان های پرقدرتی مثل طوفان هاروی و ماریا در اواخر قرن 21 به احتمال 18 بار بیشتر بوقوع خواهد پیوست نسبت به قرن گذشته. در اواخر قرن گذشته، احتمال طوفان در سواحل تگزاس در حدود 1٪ بود پس از 100 سال احتمال وقوع طوفان در همین ساحل 18٪ خواهد بود به عبارت دیگر، احتمال طوفان به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

در سال های اخیر، محققان متوجه شدند که حوادث طبیعی به طور قابل توجهی افزایش یافته است مثل طوفان های بزرگ در ایالات متحده و تعدادی از کشورهای شرق آسیا، سیل در مناطق قاره امریکا و اروپا، دوره های طولانی خشکسالی و گرما در بخشهایی از روسیه و آسیای مرکزی. همه اینها، به نظر محققان، با گرمایش جهانی زمین همراه است، اما مکانیسم عمل آن بر آب و هوا هنوز کاملا درک نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала