گزارش و تحلیل

سردار آزمون: نمی دانم چرا مرا با مسی مقایسه می کنند

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Футбол. Товарищеский матч. Россия - Иран
Футбол. Товарищеский матч. Россия - Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، سردار آزمون مهاجم تیم "روبین" قازان با کانال تلویزیونی "راشا تودی" روسیه گفتگو کرد.

Футбол. Тренировка сборной Ирана - اسپوتنیک ایران
سردار آزمون، در کنار مسی و رونالدو در یک تیم قرار می گیرد + عکس
وی در این باره که چطور بازیکن پیشتاز تیم ملی ایران شده و اینکه چرا نباید او را با مسی مقایسه کرد تعریف کرد. بعلاوه آزمون از دوستداران ایرانی فوتبال دعوت نمود در 2018 به رویسه برای جام جهانی فوتبال بیابند. تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 از حمایت علاقمندان ایران و دوستداران روسی آزمون برخوردار خواهد شد.

گفتنی است که سردار آزمون در تیم ملی ایران ستاره اصلی و بازیکن برتر بی چون و چراست.وی 22 سال دارد و تا به حال در 30 بازی در ترکیب تیم ملی ایران 22 گل زده است. نصف این گل ها در بازی های حذفی جام جهانی بود. بدین سان او یکی از ثمربخش ترین بازیکنان فوتبال آسیا شد.

چندی پیش از قرعه کشی فینال که در آن حریف ایران در مرحله گروهی مشخص خواهد شد آزمون در شوی "استن کالیمور" برنانه جدید آر تی شرکت کرد و سوالاتی در باره زندگی کنونی خود در قازان و دوستداران فوتبال روسیه پاسخ داد.


سوال: تیم منتخب ایران از اولین تیم هایی بود که حق شرکت در جام 2018 بدست آورد. شما و در کل تیم ایران با چه احساساتی وارد میدان در روسیه خواهید شد؟

جواب: امکان بازی کردن در جام جهانی فوتبال نصیب هر فوتبالیست نمی شود. گرفتن حق شرکت در بخش فینال جام یک دستاور بزرگی است. قصد شخصی من کاربرد همه توان و مساعی برای خروج تیم ملی ایران از گروه کنونی است.

سوال: شما مدت ها در روسیه زندگی می کنید. برای دوستداران ایرانی که مایل اند برای تماشای جام جهانی به روسیه بیایند چه توصیه ای دارید؟

جواب: من دلم می خواهد که آنها بیایند و با این کشور و آداب و رسوم آن، فرهنگ و سنن محلی از نزدیک آشنا شوند. خیلی از آنها از فرهنگ و مهربانی افراد روس تحت تاثیر خواهند ماند. و البته شهرهای روسیه انسان را با زیبایی خود تکان می دهند.

Футбол. Лига Европы. Матч Ростов - Спарта - اسپوتنیک ایران
کارشناس فوتبال روسیه: سردار آزمون شبیه مایکل جردن است
سوال: شما را "مسی ایرانی" می نامند ولی خودتان گفته بودید که بازیکن محبوب شما "زلاتان ابراهیموویچ" است. چرا شما مخصوصا او را به عنوان الگو انتخاب کردید؟

جواب: نمی دانم کی و با چه علتی تشبیه من با مسی را آغاز کردند. سبک بازی های ما اصلا متفاوت است. ما به نحوی متفاوت توپ نگه می داریم و در میدان حرکت می کنیم. من در میدان رفتاری مانند یک آرژانتینی را ندارم. ولی شما درباره "زلاتان" پرسیدید. بله او بت من است. من آرزو دارم مانند او شوم و در چنان سطح عالی که او دارد بازی کنم.

سوال: شما در 30 بازی در ترکیب تیم منتحب 22 توپ به ثمر رساندید. چرا نمی توانید مهارت خود را در سطح باشگاه نشان دهید؟

از نظر احساسات بازی کردن به نفع کشور و به نفع باشگاه چیزهای متفاوت است. ارتباط بین بازیکنان و سطح وحدت در تیم ملی به مراتب بالاتر است. اما این به معنای آن نیست که بازی کردن به نفع تیم منتخب آسانتر است. زیرا حریفان نیز با نیروی کامل بازی می کنند.

سوال: خیلی ها حدس می زنند که شما به خاطر "قربان بردییف" از "روبین" به "روستوف" رفتید و بالعکس. به نظر می رسد شما به او از همه بیشتر اعتماد می کنید. اینطور نیست؟

جواب: من نمی خواهم اعلامیه های پرسر و صدا بدهم ولی او از مربیان قابل اعتماد است. چرا؟ به این خاطر که وقتی نتیجه نهایی را می بینی می فهمی که به حساب چه حاصل شده و از این پس به مربی احترام می گذاری.

سوال: آیا شما دوست دارید باهم در "روبین" کار کنید؟

جواب: در حال حاضر "قربان بگوویچ بردییف" یکی از بهترین مربییان روسیه است. در قازان همه به او احترام بسزایی می گذارند. او انسان برجسته و از افراد معدودی است که بدون احساس خستگی کار می کند.

Футбол. Лига чемпионов. Матч ПСВ - Ростов - اسپوتنیک ایران
کامنت جالب سردار آزمون برای سردار سلیمانی در اینستاگرام !
سوال: شما در قازان بیش از هر چیز چه کمبودی را احساس می کنید؟

دوستان. تقریبا همه شان در ایران ماندند. من در روسیه دوستان جدید را پیدا کردم ولی به این خاطر محبت من از دوستان قدیمی کمتر نشد. دلم می خواهد آنها را خیلی بیشتر ببینم.

سوال: می گویند که بعضی اوقات 20 تا 30 نفر از دوستان به دیدن شما می آیند. وقتی آنها می آیند شما چکار می کنید؟

جواب: در این رقم مبالغه زیادی شده است. من دوستانی دارم که در بچگی تا 17 سالگی پیش از اشتغال در فوتبال بزرگسالان با آنها آشنا شدم. من آنها را دوست حقیقی می دانم. متاسفانه بنا به عللی موفق نمی شوم با همه آنها دیدار کنم. به این خاطر وقتی یکدیگر را می بینیم تلاش می کنیم این کمبود را پر کرده و زیاد صحبت و معاشرت می کنیم و یک تعداد چیزها را بیاد می آوریم.

سوال: شما به روسیه با خانواده آمدید. تا چه اندازه شما پشتیبانی خوشاوندان را احساس می کنید؟

جواب: پدر و مادر و خواهر به اینجا آمدند. آنها از همه ابتکارهایم پشتیبانی می کنند. من از این خوشحالم و از نظر احساسات خود را حمایت شده می دانم. زیرا من بطور محکم پایبند خانواده خود می باشم. بعلاوه خویشاوندان و بستگان به دیدن ما می آیند و از این پس در خانه محیط مساعد تکوین می شود.

لیورپول خواهان خرید سردار آزمون از تیم راستوف - اسپوتنیک ایران
جراحت سردار آزمون در دیدار ایران با سوریه +عکس
سوال: مذهب در زندگی شما چه مکانی دارد؟

جواب: من فرد زیاد مذهبی نیستم. من صرف نظر از اینکه خودم مسلمان هستم به دیگر ادیان نیز احترام قایل می باشم. رفتار انسان ها باید همین باشد. من یکی از این گونه افراد هستم و از این مباهات می کنم. من به اسلام و به آداب و رسوم آن احترام صادقانه می گذارم.

سوال: قازان شهر مهربان برای افراد دارای همه گونه دین و مذهب و ملیت است.آیا شما که در این شهر زندگی می کنید با این خصوصیت برخورد شدید؟

جواب: من تا آمدن به قازان نمی دانستم که این شهر دارای جمعیت مسلمان است. ولی در واقع این امر برایم اهمیتی نداشت. حالا که من اینجا زندگی می کنم من خوشبختم. برخورد نمایندگان همه ادیان به من خوب است و آنها همیشه از من پشتیبانی می کنند.

سوال: کدام آشپزی با مزه تر است ایرانی یا تاتاری؟

جواب: من آشپزی میهنی را ترجیح می دهم. نمی توانم بگویم که من به اندازه کافی خوراک های ایرانی را نمی خورم، مادرم پیوسته غذا درست می کند. معمولا در روزهای بعد از بازی چیزهای خوشمزه خاص درست می کند ولی من رژیم غذایی را رعایت می کنم. از خوراک های محلی از همه بیشتر اسپاگتی خوشم می آید.

سوال: مگر این خوراک محلی است؟

جواب: نمی دانم، نمی دانم. (می خندد). اصلا نه برای من بلکه برای دیگر لژیونر ها عادت کردن به چیزهای جدید کار دشواری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала