پنتاگون: سازمان ملل مجوز ورود ما به خاک سوریه را صادر کرده

© REUTERS / Eric Vidalپنتاگون: سازمان ملل مجوز ورود ما به خاک سوریه را صادر کرده
پنتاگون: سازمان ملل مجوز ورود ما به خاک سوریه را صادر کرده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پنتاگون معتقد است که سازمان ملل متحد پس از تصویب قطعنامه علیه گروه تروریستی "حکومت اسلامی"، به آمریکا مجوز ورود به خاک سوریه را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره دلایل قانونی برای حضور آمریکا در سوریه گفت: سازمان ملل اعلام کرده که کا می توانیم با داعش مبارزه کنیم.
متیس افزود: ما در سوریه حضور دازیم که داعش را نابود کنیم. اما این بدان معنا نیست که ما به راحتی آنجا را ترک خواهیم کرد و پس از مدتی داعش دوباره قد علم کند و وانمود کنیم که از این اتفاق شگفت زده شده ایم. بنابراین ما باید تلاش کنیم که مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد رو به جلو حرکت کند.
شورای امنیت سازمان ملل مجوز عملیات نظامی در سوریه را به آمریکا نداده است.
مقامات سوریه معتقدند که حضور آمریکا در سوریه از آنجایی که بدون اجازه این کشور صورت گرفته، غیر قانونی است. اما عملیات نظامی روسیه علیه داعش در سوریه به درخواست رسمی دمشق انجام می گیرد.
آمریکا برای انجام عملیات نظامی در خارج از این کشور باید مجوز کنگره را دریافت کند. اما این قانون دائما نقض می شود. برای مثال، در زمان حمله آمریکا به تروریست ها در عراق، سوریه، یمن و لیبی دولت از قطعنامه کنگره، که برای مقابله با القاعده در افغانستان پس از یازه سپتامبر سال 2001 صادر شده استفاده می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала