پیام دبیر کل سازمان ملل در پی وقوع زمین لرزه در غرب ایران

© Sputnik / Michael Klimentyevپیام دبیر کل سازمان ملل در پی وقوع زلزله در غرب ایران
پیام دبیر کل سازمان ملل در پی وقوع زلزله در غرب ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل ضمن تسلیت و ابراز تالم از تلفات جانی و مالی زلزله ایران – عراق، امدادرسانی محلی را ستود و بر آمادگی سازمان ملل جهت یاری تاکید کرد.

جزئیات زمین لرزه کرمانشاه + عکس - اسپوتنیک ایران
جزئیات زلزله ٧٠٣ ريشترى کرمانشاه + عکس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش با انتشار بیانیه ای در تارنمای سازمان ملل نوشت: دبیر کل به شدت از تلفات جانی و مالی زلزله ای که مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را یکشنبه شب به لرزه در آورد متاثر است.
وی در ادامه این بیانیه ضمن ابلاغ پیام تسلیت دبیر کل سازمان ملل به خانواده های آسیب دیده، دولت و مردم ایران و عراق؛ برای مجروحین این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.
در این بیانیه تاکید شده است که سازمان ملل آمادگی دارد تا در صورت لزوم در عملیات امدادرسانی مشارکت کند.
دفتر سخنگوی سازمان ملل در توییتی نیز از آمادگی سازمان ملل و دفتر هماهنگی امور انساندوستانه این سازمان برای مشارکت در عملیات امداد خبر داد.
پیش از این گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران نیز وقوع زلزله را به دولت و مردم ایران تسلیت گفته بود. وی در صفحه توییتر خود نوشت: نیمه شب گذشته اوضاع روشن نبود اما امروز صبح که خورشید درآمده است اطلاعات بیشتری درباره کشته ها و مجروحین می دانیم. اگر از سازمان ملل درخواست شود، کمک هایش را ارائه می دهد.
زلزله دیشب علاوه بر بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق، مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را نیز لرزاند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала