پولدارترین روستایی ایرانی با نگاهی متفاوت +ویدئو،عکس

© Photo / Public domainپولدارترین روستایی ایرانی با نگاهی متفاوت +ویدئو،عکس
پولدارترین روستایی ایرانی با نگاهی متفاوت +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نگاه متفاوت مرد روستایی کارآفرین بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، کلیپ مصاحبه هایی که با مرد روستایی انجام شده است در شبکه های اجتماعی توسط بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته شده است و موج مثبت جالبی را به همراه داشته است.
"عباس برزگر" مرد کارآفرین روستایی است که توانسته است روستای خود را در کتاب های جهانگردی ثبت کند. او هم اکنون میزبان توریست های بسیاری است و شیوه پذیرایی او از میهمانان خارجی باعث تحسین بسیاری از کاربران شده است.

"عباس برزگر" متولد و ساکن یک روستای بسیار کوچک به نام "بزم" می باشد که واقع در استان "فارس" می باشد.
روستایی که او در آن به پذیرایی از میهمانان می پردازد نه خیلی حاصلخیز است و نه دارای جاذبه گردشگری خاصی است. اما این روستایی ایرانی کارآفرین توانسته است با فکر و موقعیت شناسی درست روستای خود را در کتاب راهنمای گردشگری یونسکو، بعنوان شگفت انگیزترین تجربه گردشگری ایران ثبت کند.
عباس با اینکه سواد کمی دارد اما بعلت رفت و آمد توریست های خارجی هم اکنون می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند. او هم اکنون توانسته است دهکده توریستی برای خود راه اندازی کند که هر شب اقامت در دهکده گردشگری او چیزی حدود ٣ میلیون تومان می باشد.

#عباس_برزگر

Публикация от 💖مهماالام،أحب بني فاطمة س💖 (@sma.b.b.w.kh.a.2) Окт 25 2017 в 4:25 PDT

گفته شده است که کارشناسان صنعت گردشگری معتقدند که اگر او بتواند استانداردهای هتل خاص و منحصر به فردش را ارتقاء دهد به راحتی میتواند درآمد خودش را به عنوان یکی از گرانقیمت ترین هتل های خاورمیانه و جهان افزایش دهد.

امروز مصاحبه ای رو از این شخص خوندم که نگاه عجیبش خیلی برام جالب بود. این روستایی با اینکه سواد کمی داره و روستاش تقریبا میشه گفت اصلا جاذبه توریستی نداره اما اونجا رو تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری ایران کرده. جالبه که با اینکارش هم کارآفرینی کرده و مردم فقیر روستا رو از فقر نجات داده و هم خودش به در آمد میلیاردی رسیده. الان هزینه موندن در دهکده گردشگریش سه میلیون تومن هست و از همه کشورها برای دیدن روستای بزم سر و دست می شکنن تا یک شب مثل روستایی های ایران با غذاهای طبیعی بگذرونن. نوع نگاه جالبش و پرکار بودن و در عین حال بی غرور بودنش میشه گفت از صد تا دولت مرد بیشتره. اونوقت در فرهنگ ما کلمه "دهاتی" فحش بحساب میاد و بجای اینکه به روستایی های کشورمون ببالیم برای اینکه تولید کشور دست اونهاست از اعتماد بنفسشون کم می کنیم. این میشه که روستایی خودش رو واقعا دست کم میگیره و به جای تولید به شهر میاد تا به دنبال اعتماد بنفس له شدش بگرده و اونجا هم درگیر زندگی شهرنشینی و هزار تا مسئله دیگه میشه. بگذریم… حرف جالبی که تو حرفاش توجهم رو جلب کرد این بود که ما فکر میکنیم جاذبه یعنی تخت جمشید در صورتیکه فقط اون نیست. جاذبه گردشگری ساختنیه. یاد جمله معروف روس ها میفتم که خیلی جاهای توریستی ازش استفاده میکنند. مفهومش اینه که چیزی که امروز ساخته میشه فردا تبدیل به تاریخ میشه…. ایکاش امثال این روستایی ها بشن شاخ های اینستاگرام تا ازشون چیزی یاد بگیریم.

Публикация от Nasibe Esmaeili (@nasibe_goodkid) Ноя 12 2017 в 5:44 PST

با این فرض اگر او به ازای هر شب اقامت در ١۵ هزار سیاه چادر حدود ١٠ هزار دلار دریافت کند تنها در یک روز سال حدود ١۵٠ میلیون دلار درآمد خواهد داشت. این درآمد در یک سال به حدود ۵۴ میلیارد دلار می رسد که معادل درآمد نفتی ایران است.

جالب است بدانید که این کارآفرین میلیارد دلاری ایرانی کارش را از دستفروشی و درآمد روزانه سه هزار تومان شروع کرده است و اکنون برای بسیاری از هم روستایی های خود اشتغال ایجاد کرده است. او در مصاحبه های گوناگون می گوید که کار خاصی انجام نداده است فقط از گردشگران با صداقت و همانند خانواده و فامیل خود پذیرایی کرده است.
بسیاری از کاربران صداقت این کارآفرین را عامل موفقیت او دانسته اند و معتقدند که داشتن چند مدیر همانند او برای صنعت گردشگری ایران کافی است تا ایران را به بهترین کشور برای گردشگران تبدیل کند. بسیاری از کاربران از روحیه ساده، پرکار و بی غرور او استقبال کرده اند و او را مرد بزرگی خطاب کرده اند. به گفته کاربران می توان ضررهای ناشی از تحریم ها را با قوی کردن صنعت گردشگری از بین برد و اقتصاد ایران را بیش از پیش قوی ساخت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала