انتشار گزارش‌هایی درباره حضور البغدادی در البوکمال سوریه

© AP Photo / Militant videoانتشار گزارش‌هایی درباره حضور البغدادی در البوکمال سوریه
انتشار گزارش‌هایی درباره  حضور البغدادی در البوکمال سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«الاعلام الحربی»، واحد رسانه‌ای وابسته به ارتش سوریه، روز جمعه ۱۹ آبان‌ماه، از گزارش‌هایی در مورد حضور ابوبکر البغدادی،سرکرده داعش در شهر البوکمال سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترناشنال، این واحد رسانه‌ای، بدون اشاره به منبع خبری خود یا ارائه‌ی جزئیات بیشتر درمورد این‌که چه اتفاقی برای بغدادی روی داده، تنها اعلام کرده است که در زمان انجام عملیات پاک‌سازی البوکمال ازسوی ارتش سوریه و متحدانش، بغدادی دیده شده است.
درپی انتشار این خبر، ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش، اعلام کرد که هیچ‌گونه «اطلاعات قابل انتشاری» درمورد محل اختفای بغدادی در اختیار ندارد.
ارتش سوریه، روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه، ضمن اعلام پیروزی بر داعش، در بیانیه‌ای، آزادسازی البوکمال، آخرین شهر تحت کنترل نیروهای داعش در آن کشور را نشانه‌ی سقوط حکومت سه‌ساله‌ی آن‌ها در منطقه دانست؛ اما ارتش، در همان روز اعلام کرد که همراه‌با دیگر گروه‌های متحدش، همچنان در مناطق بیابانی اطراف البوکمال در نزدیکی مرز عراق، به جنگ با نیروهای داعش ادامه می‌دهد.
ازسوی دیگر، سازمان «دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه» نیز روز جمعه اعلام کرد که داعش کنترل نیمی از شهر البوکمال را بازپس گرفته است.
بغدادی در سال ۲۰۱۴، در شهر موصل عراق، خود را خلیفه و وارث رهبران تاریخی اسلام و رهبر گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) خواند. در ماه‌های گذشته، همزمان با شکست‌های پیاپی داعش در مناطق مختلف تحت کنترل این گروه تروریستی، بارها اخبار ضدونقیضی درمورد زنده‌بودن یا مرگ او منتشر شده است؛ اما آخرین نشانه‌ی در دست از زنده‌بودن احتمالی او، یک پیام صوتی بود که اوایل مهرماه منتشر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала