آیا ایران به تله سعودی خواهد افتاد؟

© Fotolia / Peter Hermes Furianایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مثلت آمریکا،اسرائیل و عربستان تصویری ناخوشایندی رسم می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصادنیوز، اتحاد سه کشور آمریکا، اسرائیل و عربستان تلاشی برای تحدید نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است تا تهران را سرانجام به واکنش وادارد و از قبال آن اهداف خود را محقق کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با تهدید خروج از برجام و طرح ادعای عدم پایبندی ایران به این توافق از زیر بار مسئولیت تائید این توافق خارج شد. به نظر می‌رسد هدف اصلی ترامپ از به راه انداختن خیمه‌شب‌بازی جدید تلاش برای تحریک ایران باهدف خروج از برجام باشد.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز بازی تازه‌ای برای ایجاد اتحاد بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی با طرح این ادعا که ایران تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه است به راه انداخته و هم صدا با دونالد ترامپ، خواستار بازنگری بر توافق هسته‌ای شده که تحدید نفوذ در خاورمیانه و محدود کردن برنامه موشکی ایران باید به آن اضافه شود.

رژیم آل سعود هم که با صرف دلارهای نفتی خود نیز نتوانسته مانع از گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه شود بازی متفاوتی را با به اوج رساندن جنگ سرد علیه ایران به راه انداخته است که با بر هم زدن توافق سیاسی ایران و عربستان در لبنان آغاز شد.

 بر همین اساس سعودی‌ها در روزهای اخیر در چند نوبت به اشکال مختلف علیه ایران اعلام جنگ کرده‌اند و حق پاسخ‌گویی به حمله موشکی را برای خود محفوظ دانسته‌اند. این موضع‌گیری‌های عربستان سعودی با حمایت بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ نیز همراه شده که خود گواهی است بر شکل‌گیری اتحاد آمریکا، اسرائیل و عربستان و هماهنگی این مثلث علیه ایران.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала