درخواست امارات از بانک‌های این کشور برای دریافت اطلاعات حساب‌های ۱۹ عربستانی

© AP Photo / Kamran Jebreiliدور زدن تحریم ها توسط یک ایرانی در امارات
دور زدن تحریم ها توسط یک ایرانی در امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع آگاه اماراتی از درخواست بانک مرکزی این کشور از بانک‌ها برای دریافت اطلاعات حساب‌های ۱۹ شهروند عربستانی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه عصر ایران ، منابع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز عنوان داشتند که بانک مرکزی و سازمان اوراق بهادار امارات از بانک‌ها و شرکت‌های مالی این کشور خواسته تا اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی ۱۹ شهروند عربستانی را ارائه دهند.
این منابع تاکید کردند که در میان این ۱۹ تن برخی از افرادی به چشم می‌خورند که پیشتر مقامات سعودی اعلام کرده بودند که آنها در چارچوب تحقیقات گسترده اخیر در زمینه مبارزه با فساد بازداشت شده‌اند.
در میان این افراد نام ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر عربستانی، رئیس هیئت مدیریت شرکت هلدینگ این کشور که یک شرکت بین‌المللی به شمار می‌آید، نیز به چشم می‌خورد.
منابع مذکور تاکید کردند که بانک‌های اماراتی به درخواست بانک مرکزی این کشور پاسخ مثبت دادند اما مقامات امارات از آنها نخواستند تا حساب‌های مذکور را بلوکه کنند.
مقامات عربستان بازداشت‌ها را گسترش داده و نخبگان سیاسی و افراد برجسته در بازار پول و تجارت را بازداشت کرده‌اند. این بازداشت‌ها به پسرعموهای ولیعهد جوان سعودی و خانواده آنها کشیده شده به طوریکه حساب بانکی محمد بن نایف ولیعهد سابق و خانواده‌اش بلوکه شده است.
در جریان موج بی‌سابقه بازداشت‌ها در عربستان بیش از ۶۰ تن از جمله شاهزادگان و مسؤولان بلندپایه این کشور بازداشت شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала