کاخ سفید ایران را به دادن موشک های دوربرد به حوثی‌ها در یمن متهم کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Официальная резиденция президента США - Белый дом в Вашингтоне
Официальная резиденция президента США - Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید در بیانیه‌ای ایران را متهم کرده است که نیروهای شیعه حوثی در یمن را به موشک‌های دوربرد مجهز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت ایران اینترناشنال، روزنامه‌ی سعودی‌گازت، روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه، در گزارشی از واشنگتن می‌نویسد: "کاخ سفید، اکنون هم‌صدا با عربستان سعودی، حکومت ایران را متهم کرده که موشک شلیک‌شده به‌سوی ریاض در روز شنبه‌ی گذشته را در اختیار نیروهای حوثی قرار داده بوده است".
در بیانیه‌ی کاخ سفید آمده است: "موشکی که حوثی‌ها از آن در حمله به ریاض استفاده کرده‌اند، ازسوی سپاه پاسداران ایران در اختیار آنها قرار داده شده است و شلیک آن، می‌تواند صلح منطقه و تلاش‌های سازمان ملل متحد را برای پایان‌دادن به جنگ یمن، تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ما از سازمان ملل می‌خواهیم که شواهد موجود درباره‌ی دخالت رژیم ایران در ادامه‌ی جنگ داخلی یمن را که برای پیشبرد اهداف توسعه‌طلبانه و مخرّب آن کشور در منطقه صورت می‌گیرد، مورد بررسی قرار دهد.
ایالات متحده‌ی آمریکا، در همراهی با هم‌پیمانان خود، در تلاش خواهد بود تا این اقدامات تحریک‌آمیز حکومت ایران و بی‌ثبات‌سازی منطقه را افشا کند و در مقابل آن‌ها، واکنش‌های لازم را بروز دهد".
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز هم‌زمان اعلام کرده که ارسال موشک ازسوی سپاه پاسداران به یمن، "گامی دیگر ازسوی حکومت ایران، در نقض قطع‌نامه‌های سازمان ملل است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала