آمریکا ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد

© AFP 2023 / Nicholas Kammآمریکا ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد
آمریکا ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکی هیلی، نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل متحد، گفت که ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است. این اظهارت او به خاطر شلیک موشک توسط حوثی ها از یمن به سوی عربستان سعودی بود.

به گزارش اسپوتنیک، پس از حمله موشکی حوثی ها، نیکی هیلی، نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل متحد، گفت که ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است. این اظهارت او به خاطر شلیک موشک توسط حوثی ها از یمن به سوی عربستان سعودی بود.

نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل، اشاره کرد که موشک شلیک شده ایرانی بود: "این نوع سلاح تا پیش از جنگ در یمن وجود نداشت."

شلیک موشک به ریاض+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
انتشار ويدئوى شليك موشك بالستيك بسوى رياض +فيلم

او ادامه داد: با ارائه این نوع سلاح به حوثی های یمن توسط سپاه پاسداران ایران دو قطعنامه سازمان ملل نقض شد. ما از افشای هر گونه اطلاعاتی که به منظور حصول اطمینان از اینکه ایران برای حمایت از خشونت و تروریسم در منطقه و جهان فعال است استقبال می کنیم.

شبه نظامیان حوثی یمن راکتی را با برد 750 کیلومتر به سمت عربستان سعودی شلیک کردند، این راکت توسط سیستم ضد موشکی عربستان مورد هدف قرار گرفت و تکه های آن در نزدیکی فرودگاه پایتخت افتاد. این حادثه تلفات جانی در بر نداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала