گزارش و تحلیل

پشت پرده مبارزه با رشوه خواری در عربستان چه خبر است؟

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر پشت پرده مبارزه با رشوه خواری در عربستان چه خبر است؟
پشت پرده مبارزه با رشوه خواری در عربستان چه خبر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز یکشنبه کمیته عالی مبارزه با فساد اداری عربستان سعودی دستور دستگیری تقریبا 40 مقام عالی و از جمله افرادی از خاندان سلطنتی ، وزرا، نظامیان و کارفرمایان را صادر کرد.

عبدالله غنیم القحطانی کارشناس نظامی سعودی در مصاحبه ای با اسپوتنیک بیان داشت که " این فرمان های پادشاهی در چارچوب طرح های توسعه ی همه جانبه و اصلاحات در عربستان است که باید در تمامی زمینه ها صورت گیرد. " وی خاطر نشان نمود که " استراتژی جدید در شاهنشاهی در جهت پیشرفت رهبران جوان و مدرن است که بیشتر برای طرح های کشور تا سال 2030 مناسبند. "
این کارشناس افزود: " مهم ترین و قابل توجه ترین مسئله در این فرمان ها یک حقیقت است ، اینکه پادشاه دستور شکل گیری کمیته عالی به ریاست ولیعهد را صادر کرده است. این گویای خواست جدی پادشاهی و دولت است تا تمامی انواع فسادها شناسایی و بررسی شود."
عبدالله غنیم القحطانی بیان داشت که این اقدامات پادشاهی ، اعتماد و اطمینان را به تمامی سعودی ها می بخشد ، اینکه همه در کشور در مقابل قانون یکسان هستند چه وزیر باشند و چه شاهزاده. وی گفت که این استعفای گسترده مقامات عالی ممکن است به " حادثه ای مهم" در کار مبارزه علیه رشوه خواری و فساد در کشور تبدیل شود.
محمد المسری ، مخالف سعودی، دبیر کل حزب " تجدید اسلامی" در مصاحبه ای با اسپوتنیک بیان داشت که این بازداشت ها برای همه سعودی ها به کار غیر منتظره ای مبدل شده است. به نظر می رسد که اعضای خانواده شاهنشاهی و شرکای تجاری آنها مصونیت خاصی دارند.
پشت سر این جابه جایی ها قبل از همه مبارزه قبایل و گروه ها در دولت عربستان سعودی قرار دارد. ولیعهد تمامی رقبای احتمالی در مبارزه برای کسب مقام را از سر راه برمی دارد. محمد المسری افزود: " شعار و هدف مبارزه با فساد عالیست. اما این هدف عالی بدست نمی آید بلکه نتیجه آن ممکن است برعکس شود. این امر مرتبط است با اینکه زمان برای اجرای این کمپین مناسب نیست. اکنون اوضاع پیچیده و دشواری در منطقه ، خود کشور و بعلاوه بازی های گسترده پشت پرده در دولت است که درحیات کل پادشاهی تاثیر می گذارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала