نتانیاهو: ایران به دنبال استقرار پایگاه‌ها در سوریه است

© Sputnik / Sergey Guneevنتانیاهو: ایران به دنبال استقرار پایگاه‌ها در سوریه است
نتانیاهو: ایران به دنبال استقرار پایگاه‌ها در سوریه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرد که ایرانی‌ها قصد دارند در مجاروت مرزهای فلسطین، پایگاه‌های نیروی زمینی، هوایی و دریایی خود را مستقر کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شب گذشته گفت: ایران به دنبال استفاده از پیوندهای نزدیک خود با سوریه برای استقرار زیردریایی‌های خود در بنادر سوریه است.
به نوشته هاآرتص، این اولین اشاره علنی یکی مقام ارشد اسرائیلی درباره احتمال وقوع این ماجرا است، موضوعی که مدتی است نهادهای نظامی این دولت را نگران کرده است.
نتانیاهو شب گذشته و در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: «ایران به صورت علنی خواهان نابودی ما است. ایران به صورت علنی می‌گوید که به دنبال نابودی آن‌چیزی است که آن را "شیطان کوچک" و در ادامه "شیطان بزرگ" — که ایالات متحده است — می‌باشد…. این (کشور) به دنبال مستعمره کردن سوریه برای آن اهداف است — اینکه سوریه را "لبنانیزه" کند؛ آنچه که آن‌ها در لبنان انجام دادند و نخست‌وزیر حریری به خاطر اینکه (ایران) اساسا این کشور را به دست گرفته است، استعفا داد…. یک چیز مشابهی در سوریه در حال انجام است».
نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه مدعی شد: «با سرنگونی داعش، با بیرون انداختن داعش، ایران وارد می‌شود، اما آن‌ها خواهان آوردن نیروی هوایی خود به آنجا هستند، درست در مجاروت اسرائیل؛ آن‌ها می‌خواهند لشگرهای ایرانی و شیعی را درست مجاور اسرائیل بیاورند، آن‌ها می‌خواهند زیردریایی‌ها و کشتی‌های نظامی خود را به مدیترانه بیاورند، درست در مجاورت اسرائیل. خوب ما اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی رخ دهد؛ ما مقاومت خواهیم کرد».
نتانیاهو در پاسخ به نوع واکنش اسرائیل در برابر چنین اقدامی و اینکه آیا وارد جنگ می‌شوید، گفت: «شما می‌دانید، هرچقدر که برای متوقف کردن آن‌ها آماده باشیم، احتمال کمتری وجود دارد که بخواهیم به چیزهای بسیار بزرگتر دست بزنیم. یک اصل وجود دارد که من به آن پایبندم، اینکه چیزهای بد را در نطقه خفه کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала