آخرین جزئیات از حمله مسلحانه به کلیسایی در تگزاس

© AP Photo / KSAT via APآخرین جزئیات از حمله مسلحانه به کلیسایی در تگزاس
آخرین جزئیات از حمله مسلحانه به کلیسایی در تگزاس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع امنیتی اعلام کردند، عامل حمله به کلیسایی در ایالت تگزاس، که دست‌کم 26 نفر را کشت، یک مرد جوان سفیدپوستی است که پس از اقدام به فرار، کشته شد.

20 کشته در حمله مسلحانه به یک کلیسا در تگزاس - اسپوتنیک ایران
20 کشته در حمله مسلحانه به یک کلیسا در تگزاس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های آمریکایی، یکشنبه‌شب خبر دادند که یک فرد مسلح با حمله به یک کلیسای تعمیدی در شهر کوچک «سادرلند اسپرینگ» در جنوب ایالت تگزاس، دست‌کم 26 تن را کشت.
در همین راستا، «فریمان مارتن» از مقام‌های امنیتی در تگزاس اعلام کرد که عامل این حمله مسلحانه به داخل کلیسای تعمیدی در سادرلند اسپرینگ، مجهز به یک تفنگ و یک جلیقه ضدگلوله بود.
گفته می‌شود در زمان تیراندازی حدود 50 نفر در حال نیایش در کلیسا بوده‌اند.
به نقل از تسنیم، مارتن تصریح کرد، هویت تیرانداز «کاملا» شناسایی نشده است ولی مشخص است که او یک «جوان سفیدپوست و بیست و چند ساله است که لباس‌های مشکی می‌شود.» وی توانست بعد از تیراندازی، از صحنه فرار کند اما پس از چندی کشته شده است؛ ولی مشخص نیست که این مهاجم مسلح به دست پلیس کشته شده، یا خودکشی کرده است.
«آلبرت جیمز آر» یکی از مسئولان محلی نیز گفت که اعلام شده است در این حادثه تیراندازی «27 تن جان‌شان را از دست داده و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند»، ولی منتظر تایید رسمی این خبر هستیم.
«جو تاکیت شریف» رئیس پلیس ناحیه نیز به شبکه «ان‌بی‌سی» گفته است که «حدود 25 تن کشته» و دست‌کم 10 تن دیگر زخمی شده‌اند.
سخنگوی دفتر شریف نیز اعلام کرد: «این فرد مسلح کشته شد.»
تاکنون اخباری درباره انگیزه این حمله مسلحانه اعلام نشده است.
در واکنش به این حمله مسلحانه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، که در تور آسیایی به‌سر می‌برد، گفت: «خدا یار و همراه مردم سادرلند اسپرینگز تگزاس، اف‌بی‌آی و ماموران قانون در صحنه هستند و من اوضاع را از ژاپن زیر نظر دارم.»
این تیراندازی کمتر از یک هفته پس از حمله تروریستی نیویورک و یک ماه بعد از کشتار لاس‌وگاس اتفاق می‌افتد. در حمله لاس‌وگاس یک مرد مجهز به سلاح از داخل هتلی در لاس‌وگاس به سوی تماشاچیان یک کنسرت موسیقی آتش گشود و 58 نفر را کشت و صدها نفر را زخمی کرد که مرگبارترین حمله از این نوع در تاریخ معاصر آمریکا بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала