ارزیابی وزارت دفاع آلمان از احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alex MacNaughtonارزیابی وزارت دفاع آلمان از احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا
ارزیابی وزارت دفاع آلمان از احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگران وزارت دفاع آلمان احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا و تغییر کلی نظم جهانی را رد نکردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Der Spiegel، وزارت دفاع آلمان برای نخستین‌بار در سندی تحلیلی روندهای محتمل سیاسی و اجتماعی در اروپا و جهان را تا سال ۲۰۴۰ بررسی کرده ‌است. براساس اطلاعاتی که هفته‌نامه اشپیگل به‌دست آورده، تحلیلگران نظامی آلمان در این سند گفته‌اند احتمال از بین رفتن جبهه غرب در شکل کنونی آن در دهه‌های آینده وجود دارد.
این سند«چشم‌انداز راهبردی 2040» (Strategischen Vorausschau 2040) نام دارد و اواخر ماه فوریه 2017 از سوی مقام‌های ارشد وزارت دفاع آلمان به‌تصویب رسیده، اما از آن زمان تاکنون محرمانه مانده است.
این سند 102 صحفه‌ای که برای نخستین‌بار در تاریخ ارتش آلمان تهیه شده، به این موضوع می‌پردازد که روندهای اجتماعی و مناقشه‌های بین‌المللی، چگونه می‌توانند بر امنیت جمهوری فدرال آلمان در دهه‌های آینده اثر بگذارند.
تحلیلگران وزارت دفاع آلمان می‌گویند «توسعه اتحادیه اروپا دیگر رها شده است و کشورهای دیگری خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند. اروپا قابلیت رقابت جهانی خود را از دست داده است. بی‌نظمی فزاینده جهانی و درهم‌ریختگی و تنش‌آلود بودن جهان، محیط امنیتی آلمان و اروپا را به‌طرز چشم‌گیری تغییر داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала