سخنرانی مهم دبیر كل حزب الله لبنان درباره استعفای حریرى

© AFP 2023سخنرانی دبیر كل حزب الله لبنان در بأزه استعفای حریرى
سخنرانی دبیر كل حزب الله لبنان در بأزه استعفای حریرى - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان حریری را برای استعفا مجبور کرده است. این تصصمیم وی نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود درباره آخرین تحولات در لبنان گفت که حریری بر خلاف خواسته‌اش توسط عربستان مجبور به استعفا شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود گفت: "چند روز پیش یکی از مقامات سعودی سخنانی را درباره لبنان و حزب‌الله مطرح کرد و در این زمینه نیز به تهدیداتی پرداخت و پس از آن حریری را به سرعت به عربستان فراخواندند. حریری پس از فراخوانده شدن توسط عربستان تمامی دیدارهای خود را لغو کرده و به عربستان سفر کرد".

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه این سخنرانی گفت: همگان در سفر نخست حریری به عربستان انتظار داشتند که دولت منحل شود اما زمانی که وی از عربستان بازگشت در جلسه هیئت وزیران به همه و به صورت‌های مختلف گفت که عربستان ثبات و امنیت در لبنان را تاکید می کند. پس از آن نیز نشست کمیسیون وزارتی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز برگزار شد و پس از آن حریری به عربستان سفر کرده و از آنجا استعفای خود را اعلام کرد. چطور این کار اتفاق افتاده است.

وی افزود: خبر استعفای حریری از شبکه العربیه و به صورت اختصاصی و ضبط شده پخش شد. نحوه اعلام استعفا، متن و محتوای آن را همگی مشاهده کردند. این نشانه‌ها به ما این نتیجه را می‌دهد که عربستان حریری را برای استعفا مجبور کرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала