دلیل بازداشت شاهزاده های سعودی چیست؟

© AFP 2023 / Mandel Nganدلیل بازداشت شاهزاده های سعودی چیست؟
دلیل بازداشت شاهزاده های سعودی چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از شاهزاده ها و مقامات سعودی توسط کمیته تازه تاسیس شده مبارزه با فساد در عربستان بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا از رسانه های عربی، در میان افراد بازداشتی کسانی مانند متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز (وزیر برکنار شده گارد ملی)، ولید بن طلال بن عبدالعزیز (سرمایه دار معروف)، ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر امیر پیشین ریاض نیز وجود دارند.
همچنین «بکر بن لادن» سرمایه دار و پیمانکار معروف و رئیس گروه بن لادن به اتهام فساد در ارتباط با شماری از طرح ها و دادن رشوه به برخی مسئولان در ارتباط با توسعه مسجد الحرام بازداشت شد،
سعید الدویش رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات عربستان به اتهام فساد مالی و انعقاد قرارداد با شرکت های خصوصی متعلق به خود و نیز خالد الملحم رئیس شرکت هواپیمایی سعودی به اتهام فساد و اختلاس در این لیست است.
منابع خبرهایی از بازداشت خالد التویجری رئیس سابق دیوان پادشاهی سعودی و تاجران معروفی مانند صالح کامل و پسرس و نیز ولید الابراهیم رئیس گروه «ام بی سی» را منتشر کردند.
در میان بازداشت شدگان نام های دیگری مانند، عادل فقیه(وزیر برکنارشده اقتصاد)، عمرو الدباع، صالح کامل، عبدالله صالح کامل ابراهیم العساف، محی الدین صالح کامل، الطبیشی رئیس پیشین تشریفات پادشاهی سعودی، خالد الملحم و حسین العمودی نیز وجود دارد.
پادشاه عربستان روز شنبه دستور داد تا کمیته مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور تشکیل شود..
بر اساس این دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، این کمیته در خصوص موضوعات مربوط به فساد اموال عمومی فعالیت خواهد کرد.
اعضای این کمیته را هیات نظارت و تحقیق، رئیس هیات ملی مبارزه با فساد، رئیس دیوان نظارت عمومی، دادستان کل و رئیس سازمان امنیت عربستان تشکیل می دهند.
مقابله با فساد و برخورد با دست اندازی به اموال عمومی از ماموریت های این کمیته اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала