تاثیر دوستی در پیری مغز

© Flickr / Allan Ajifoتاثیر دوستی در پیری مغز
تاثیر دوستی در پیری مغز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک گروه از دانشمندان دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده دریافتند که دوستی و روابط دوستانه با مردم می تواند میزان پیری مغز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، محققان مطالعه کرده اند که چگونه حافظه در بازنشستگان  که دوستان زیادی دارند و سالمندانی که کمتربا دیگران ارتباط دارند کار می کند.

این آزمایش در 31 نفر از افراد 80 تا 96 سال با توانایی های بالای برقراری ارتباط و 19 نفر میانگین شاخص های فعالیت مغز صورت گرفت. دانشمندان از داوطلبان خواسته بودند تا 15 مورد که به آنها نشان داده شده رابه یاد داشته باشند. در نتیجه مطالعه، مشخص شد که شرکت کنندگان در گروه اول با این کار بسیار بهتر کنارآمدند.

پس از آن همه افراد باید یک پرسشنامه را پر کنند. به طور خاص، آنها به سوالاتی درباره ارتباطات اجتماعی خود، نگرش آنها نسبت به خود و جهان اطرافشان، درباره اهداف زندگی پاسخ دادند.

دانشمندان تشخیص دادند: هرچه شرکت کنندگان دوستان بیشتری داشتند و ارتباطشان گرم تر بود، بهتراین کار را انجام دادند. در همان زمان، محققان خاطرنشان کردند که وضوح ذهن به چندین عامل بستگی دارد: که شیوه زندگی سالم، تغذیه، دامنه فعالیت، سطح تعامل اجتماعی با دیگران و نگرش نسبت به خود از عوامل مهم محسوب میشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала