آرزوی جدید آمریکایی ها

© AP Photo / Julie Jacobsonجوانان آمریکایی
جوانان آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا جوانان آمریکایی سوسیالیسم را انتخاب می کنند؟

به گزارش اسپوتنیک، اکثر جوانان آمریکایی، سوسیالیسم و زندگی در کشور سوسیالیستی را ترجیح می دهند.  همه پرسی انجام شده توسط سرویس جامعه شناسی YouGov به سفارش بنیاد یادبود قربانیان کمونیسم در اکتبر 2017 گواه این امر است.

مطابق با داده های این پژوهش اجتماعی، شهروندان آمریکا که پس از سال 1981 متولد شده اند نسبت به برابری اجتماعی در جامعه با نظر منفی تر از شهروندان مسن تر برخورد می کنند. نیمی از آمریکایی ها از سیستم اجتماعی — سیاسی کنونی آمریکا ناراضی هستند و خواهان  تغییر این سیستم به نوع سوسیال-دمکرات اند.

مطابق با داده های منتشره همه پرسی در باره نظر آمریکایی ها نسبت به سوسیالیسم، 44 درصد جوانان آمریکا متولد دهه 1990-1980 ترجیح می دهند در یک کشور سوسیالیستی زندگی کنند. 42 درصد کشور سرمایه داری و 7 درصد کشور کمونیستی  را انتخاب کردند و 7 درصد دیگر در آرزوی زندگی در کشوری با دیکتاتوری فاشیستی هستند.

سیمای رهبر کمونیستی نیز در بین جوانان در سنین 30-20 جذابیت بیشتری دارد. ولادیمیر پوتین که معلوم نیست چرا از سوی سازماندهندگان همه پرسی یک رهبر کمونیست اعلام شده است در بین 25 درصد نظرخواهی شدگان محبوب و قهرمان نامیده شده است.

به گفته کولتاشوف کارشناس سیاسی روسیه، آمریکایی ها نیاز به کشور سوسیالیستی را حس کردند.  آنها مفهوم سوسیالیسم را بصورت مدل سوسیال-دمکراتیک درک می کنند، یعنی کمک پزشکی رایگان، آموزش و پرورش رایگان، تضمین حقوق بازنشستگی برای هریک از شهروندان و اینکه هیچکس از گرسنگی نمیرد. ایده سوسیالیسم یک دوره بزرگ توانبخشی را  طی کرده است که با شروع از دهه 1930  هرگز تا این اندازه در آمریکا مفهوم و محبوب نبوده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала