گزارش و تحلیل

چرا همه توجه ها به سفر پوتین به تهران جلب شده؟

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочий визит президента РФ В.Путина в Иран
Рабочий визит президента РФ В.Путина в Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر پرزیدنت پوتین به تهران طبق یک برنامه ریزی قبلی جهت شرکت در اجلاس سران روسیه – ایران و آذربایجان و ادامه روند گفتگو های قبلی فیما بین رهبران سه کشور انجام می شود اما توجه کل جهان را به خود جلب کرده.

نمی توان انکار کرد که پرزیدنت پوتین شخصیتی دارد که توجه همه رسانه های جهان را در هر قدمی که بر می دارد جلب می کند حتی اگر قرار باشد برای استراحت و یا تفریح به مکانی دور افتاده سفر کند اما به هر حال وقتی پرزیدنت پوتین قرار باشد با رهبر انقلاب اسلامی در ایران دیدار داشته باشد این توجه ها دو چندان می شود چون آیت الله خامنه ای هم شخصیتی است که کل جهان مترصد حتی حرکت دست اش می باشد.
با این شرایط همه رسانه های جهان می دانند که این ملاقات ملاقاتی فرمالیته برای تعارفات دیپلماتیک نخواهد بود و قطعا بحث ها بسیار فراتر از بحث راه آهن شمال و جنوب خواهد بود.
به احتمال زیاد یکی از اصلی ترین بحث ها هماهنگی فیما بین دو کشور در مورد شرایط منطقه پساداعش خواهد بود که توجه همه را به خود جلب کرده.

ولادیمیر پوتین و حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
گمانی زنی ها در باره مذاکرات پوتین با ریاست ایران
تا به حال همه نیروهای خارجی با شعار مبارزه با داعش وارد سوریه شده اند برخی با دعوت دولت مشروع و قانونی سوریه و برخی دیگر با زیر پا گذاشتن موازین و قوانین بین المللی.
حال که کار داعش در سوریه رو به پایان است قطعا اولین مساله ای که مطرح می باشد تقاضای دولت سوریه از همه نیروهای خارجی غیر قانونی برای خروج از این کشور می باشد و قطعا در صورتی که وابستگان به این نیروها از خروج از سوریه و یا ورود به خانه طاعت حکومت مرکزی خودداری کنند احتمال بروز درگیری میان ارتش سوریه و همپیمانانش با این نیروها بسیار زیاد خواهد بود.
بحث روند صلح در سوریه و دیگر مسایل از افغانستان گرفته تا عراق ویمن و شمال آفریقا و اوروپا و ورود ایران به اتحادیه های مشترک مانند اتحادیه شانگهای و بریکس نیز قطعا جزو مطالب مورد بحث طرفین خواهد بود.
وقطعا در این ماجرا ایران و روسیه هستند که کفه ترازو را به یک سمت بر می گردانند و فشارهای اخیر ایالات متحده بر علیه این دو کشور به همین دلیل است، چون آمریکایی ها می دانند همه نقشه های آنها برای حضور در منطقه خاورمیانه این روزها وابسته به تصمیم ایران و روسیه است.
Президент РФ Владимир Путин на встрече с национальной сборной России по профессиональному мастерству по стандартам Вордскиллс - اسپوتنیک ایران
در جریان بازدید پوتین از ایران توافق های جدید و مهمی حاصل خواهد شد
عربستان سعودی و اسرائیل هم نگران هستند چون می دانند در صورتی که ایران و روسیه تصمیم بگیرند کار را تمام کنند نه فقط نقشه های آمریکا نابود می شود بلکه همه نقشه ها و برنامه ریزی های این دو که سالهاست روی آن کار می کنند و ملیاردها دلار برای آن هزینه کرده اند نیز از بین می رود.
بدیهی است یکی دیگر از مواردی که میان پرزیدنت پوتین و آیت الله خامنه ای مطرح خواهد شد بحث کارشکنی های ایالت متحده در برجام و ادامه حیات این توافق بین المللی خواهد بود.
البته که نمی توان بحث ادامه روند همکاری های سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی و بین المللی میان ایران و روسیه را از این گفتگو ها دور نگاه داشت و روابط شخصی و صمیمی ای که میان پرزیدنت پوتین و مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران مخصوصا مقام معظم رهبری بوجود آمده می تواند در توافقات و تصمیمات طرفین بسیار موثر باشد.
با توجه به این شرایط واینکه ایران و روسیه امروزه نقش آفرینان اصلی در منطقه خاورمیانه به حساب می آیند می توان گفت سفر پرزیدنت پوتین به تهران و ملاقات وی با مقام معظم رهبری می تواند تاثیر بسزایی در روند اتفاقات منطقه داشته باشد و خاورمیانه پس از این ملاقات مانند خاور میانه قبل از این ملاقات نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала