شلیک موشک های کروز روسی از آسمان ایران به‌سوی مواضع داعش

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Российские многофункциональные истребители пятого поколения Т-50 на Международном авиационно-космическом салоне МАКС-2017 в Жуковском
Российские многофункциональные истребители пятого поколения Т-50 на Международном авиационно-космическом салоне МАКС-2017 в Жуковском - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ، جانشین فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تائید کرد که جنگنده‌های روسیه از آسمان ایران موشک‌های کروز به‌سمت مواضع داعش شلیک کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک ، امیر پوردستان در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی گفت:"در بحث مقابله با داعش، یک پیمانی بین جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه منعقد شده بود که شاید پیمان نانوشته هم بود اما بنا بود از سوریه حمایت و پشتیبانی شود. مسیر پروازی هواپیماهای روسی به‌گونه‌ای است که باید از آسمان ما بگذرند تا بتوانند به سوریه رفته و داعش را هدف قرار دهند. یکی از پایگاه‌های نزدیک که می‌تواند سرویس‌دهی کند به جنگنده‌های دوربرد روسی، همین پایگاه همدان است.
جنگنده‌های دوربرد یک‌سری ظرفیت‌هایی لازم دارند، مانند باندی که می‌خواهند بنشینند و امکاناتی که می‌خواهند از آن استفاده کنند. پایگاه دزفول که شما می‌فرمایید خیلی دور است اما پایگاه همدان در مسیر این هواپیماهاست. البته این پایگاه به هیچ عنوان در اختیار هواپیماهای جنگنده روسی گذاشته نشد بلکه جنگنده‌های روسی فقط برای سرویس‌دهی می‌آمدند آنجا می‌نشستند، این به این خاطر بود که ما همکاری مشترکی با روس‌ها داشتیم و اگر هم موشک شلیک شده با نظر ستاد کل نیروهای مسلح بوده است….
وقتی هواپیماهای روسی می‌خواهند بیایند باید هماهنگ کنند و ما به آنها مجوز می‌دهیم….برای شلیک موشک کروز هم مسیرش را حتماً به ما می‌دهند و مجوز می‌گیرند و با مجوز قرارگاه پدافندهوایی و ستادکل، این پروازها و تیراندازی‌ها انجام می‌شود.
تسنیم: آیا موشک کروز شلیک شده بود؟
ــ امیر پوردستان: بله.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала