گزارش و تحلیل

جنگنده جدید روسی قاتل F22 آمریکا

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Истребитель Т-50 выполняет демонстрационные полеты на Международном авиационно-космическом салоне МАКС-2017 в Жуковском
Истребитель Т-50 выполняет демонстрационные полеты на Международном авиационно-космическом салоне МАКС-2017 в Жуковском - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" نوشت، وزارت دفاع روسیه به بررسی طرح جایگزینی جنگنده شکاری نسل پنجم به "سوخو 57/PAK FA " جنگنده نسل ششم پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک — روس ها مانند نیروهای دریایی و هوایی آمریکا دایره وسیعی از پروژه ها منجمله چشم انداز پرواز جنگنده سرنشیندار، پهپاد و جنگ افزار انرژی هدایت شده و سلاح هایپرسونیک را بررسی می کنند. روسیه همچنین قصد دارد مدرنترین رادارها و دستگاه های برقی- اپتیکی کشف هدف، مختص مقابله با فناوری "استلز" را تولید کند. در حال حاضر کارهای علمی — پژوهشی جهت ایجاد رادار رادیو فوتونی برای جنگنده در دست طرح ریزی است.

هواپیمای جنگنده پیشرفته ت ـ 50 (پک فا) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
هواپیمای جنگنده پیشرفته ت ـ 50 (پک فا)
ولادیمیر میخییف مشاور معاون اول مدیر کل شرکت روسی "فناوری رادیو- الکترونیک" در مصاحبه با خبرگزاری "تاس" گفت: بنا بر محاسبات ما رادار رادیویی قابلیت دید به مراتب دورتری خواهد داشت. ما دشمن را با دقت بسیار بالا از طریق پرتوافکنی شناسایی نموده و از طریق "فرکانسهای رادیویی" تصویر بسیار دقیق آنرا دریافت می کنیم.


کامپیوتر این جنگنده تعیین می کند که آیا "اف-18 " مسلح به انواع مشخص موشک ها یا هواگردهای دیگر است؟ به گفته میخییف، رادار رادیو فوتونی جدید با طیف بسیار وسیع و بر اثر شعاع گسترده فرکانس های رسیور، قدرت مقاومت بیشتری با پارازیت های رادیویی خواهد داشت.
واز سویی قدرت بالایی در دفع پارازیت ها دارد و داده های حاصله را منتشر می نماید و همچنین می تواند به عنوان وسیله ارتباطی کار کند.

میخییف افزود: در جریان کارهای پژوهشی مدل آزمایشی پرتو افکن و رسیور ساخته شده است. این نمونه سیگنال با امکان فرکانس بالا تولید شده است و این سیگنالها از اهداف انتشار یافته و ما آنرا دریافت می کنیم و تصویر هدف را به شکل دقیق مشاهده می کنیم. اکنون ما در مرحله بررسی چگونگی امکان بهینه سازی تصویر قرار داریم.

جنگنده جدید همچنین دستگاه پیشرفته کشف هدف را خواهد داشت که در طیف فرکانس های لیزری، مادون قرمز، فرابنفش، و اپتیکی دارای امکانات به مراتب بیشتر از طیف دید انسان کار خواهد کرد. این جنگنده مسلح به جنگ افزار انرژیک هدایت شده بوده و به

جنگنده ت - 50 روسیه - اسپوتنیک ایران
جنگنده نسل ششم روسیه
 شکل تیمی متشکل از دو جنگنده و 20 تا 30 فروند پهپاد عمل خواهد نمود. در این گروه یک پهپاد حامل سامانه باز دارنده فعال (ای دی اس)، دیگری مجهز به وسایل جنگال(جنگ الکترونیک) و سومی دارای مجموعه تسلیحات استاندارد خواهد بود و هر هواگرد وظیفه خاص خود را انجام خواهد داد.

این مقام روس در پایان گفت: هم اینک بروی جنگنده ها و بالگرد های ما سامانه های دفاع لیزری نصب شده و حالا ما روی طرح ریزی چنان لیزرهای نیرومندی کار می کنیم که بتوانند کلاهک های هدایت شونده دشمن را نابود کرده و بدین سان موشک های حمله کننده را کور و خنثی کنند. طبعا این سامانه ها روی جنگنده های نسل ششم هم نصب خواهند شد.

محقق "مایکل کوفمان" (Michael Kofman) کارشناس در امور نظامی روسیه که در مرکز آنالیز نیروی دریایی آمریکا کار می کند در این رابطه اظهار داشت: ممکن است کرملین برای پیاده کردن چنین پروژه ای پول کافی نداشته باشد، اما اهمیت در پیشگامی صنایع نظامی روسیه به منظور طراحی جنگنده ها و هواپیما های تاکتیکی مشهود است.
به گفته وی نتیجه گیری عمده این است که رشته دفاعی روسیه از گرایش های کلیدی در دانش نظامی و فناوری تولید اسلحه آگاه است. شاید روسها برای پیشبرد برخی عناصر اصلی نظامی — صنعتی بودجه کافی ندارند لیکن از تبهر مدرن نظامی برخوردار بوده و می دانند کدام تکنیک های نسل جدید باید در میدان نبرد وارد عمل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала