جلوگیری از پیری زودرس انسان

© Flickr / Roy Montgomeryپیری زودرس
پیری زودرس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایشات ثابت کرد که فرآیندهای انجام شده در این تست‌ها تاثیر مثبتی در جلوگیری از پیری زودرس داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، در طی انجام آزمایشات علمی، درمان سلول‌های بنیادی سبب شد سیستم‌های مرتبط با پیری که با بالا رفتن سن فعال می‌شوند عملکرد معکوسی در مقایسه با حالت عادی داشته باشند. اگرچه این نتایج امیدوار کننده است اما نباید آن را پایانی بر فرا رسیدن دوران پیری دانست، با این‌حال می‌توان گفت که این اقدامات تاثیر بسزایی در مقابله با عوامل کلیدی ایجاد کننده پیری به همراه داشته است.

 اکتشافات اخیر شامل نوعی پروتئین است که موها را بازسازی کرده و تناسب اندام را بهبود می‌بخشد. سلول‌های بنیادی مزانشیمی که به اختصار MSC نامیده می‌شوند برای درمان بیش از دوازده نوع مختلف شرایط پاتولوژیک (آسیب‌شناسی) مانند سرطان و بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می گیرند. این درمان جدید توسط MSCها به هدف کاهش اثرات ضعف در شهروندان قدیمی کمک خواهد کرد. این اولین نوع از این درمان بوده که به مرحله ثبت در سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نزدیک شده است.

این درمان شامل جداسازی سلول‌های بنیادی مزانشیمی انسانی از مغز استخوان افراد اهداکننده و تزریق آن به بیمارانی باحدود 76 سال سن است. خوشبختانه فاز یک و دو این آزمایشات هیچ‌گونه تاثیر منفی روی سلامتی بیماران تحت آزمایش نداشته است. فاز اول این آزمایش شامل 15 فرد کهنسال و ضعیفی بود که با مجموعه مغز استخوان‌های اهداکننده‌هایی با بازه سنی 20 تا 45 سال را در یک نوبت تزریق دریافت کردند. نتیجه این آزمایش مثبت بود و این بیماران پس از شش ماه طول درمان بهبودهایی را در کیفیت زندگی، تناسب اندام و سطوح فاکتورهای نکروز تومور از خود نشان دادند.

در فاز دوم نیز از دو فرد نابینا استفاده شد که از داروهای گروه پلاسیبو (مسکن موقت) استفاده می‌کردند. در این بیماران نیز گزارشی از اثرات منفی دارو گزارش نشد. حتی خود محققان به بهبودهایی در شرایط فیزیکی افراد دریافت کننده این سلول‌ها اشاره و آن را جالب توجه توصیف کردند. در سری بعد از فاز دوم نیز، 120 داوطلب در ده مکان مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند. پس از این مرحله و در فاز نهایی این آزمایشات، روش ابداع‌شده بر روی تعدادی فرد مسن دیگر هم اجرا خواهد شد. شاید بعد از آخرین آزمایشات این روش درمان بتواند تاییدیه نهایی خود را کسب کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала