شیوع فراگیر شپش در شمال تهران

© Fotolia / Nielskliimشپش
شپش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شپش ها به مدارس شمال تهران حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بهداشت نیوز،خبر شیوع شپش در دبستان‌های مناطق شمال شهر تهران باعث تعجب و حیرت شد. ابتلا به شپش که معمولا در مناطق محروم شایع است، در میان جامعه مرفه بالاشهرنشین عجیب به نظر می آید.

شاید این قضیه به دلیل شپش سگ‌هایی است که توسط این خانواده‌ها نگهداری می‌شود. ﺣﺸﺮه‌ای ﺧﻮﻧﺨﻮار که سال‌ها میهمان مناطق جنوب‌شهر بوده، واقعا میهمان بچه پولدارها شده است.

سال 92 و پیش از آن هم اخبار شیوع شپش در مدارس شمال‌شهر تهران منتشر شد. البته ‌گفته می شود که این شیوع به خاطر سفرهای زیادی است که خانواده‌های این دانش‌آموزان در تابستان می‌روند. در بررسی‌های عمومی شیوع شپش سر در کودکان (سنین مدارس ابتدایی) شایع‌تر است. به‌طور معمول شپش در جوامع فقیر و متراکم شایع‌تر است. در جوامع چند‌نژادی مشاهده شده که شپش سر در سفید‌پوستان شایع‌تر از سیاه‌پوستان است. از نظر مکانی مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه از مکان‌های با پتانسیل بالا در بروز همه‌گیری‌های شپش محسوب می‌شود. کارشناسان بهداشت معتقدند که یکی از دلایل شیوع پدیکلوز یا همان شپش سر، پنهان کردن آن توسط خانواده‌هاست. وقتی اولیا به مسئولان نگویند یا مسئول یک مدرسه از ترس بدنام شدن مدرسه‌اش پنهان‌کاری کند، انگل هم کار خودش را می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала