حوادث اسرار آمیز عملیات جنگنده های F-35 را فلج کرده است

© Photo / Heath Cajandigحوادث اسرار آمیز عملیات جنگنده های F-35 را فلج کرده است
حوادث اسرار آمیز عملیات جنگنده های F-35 را فلج کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا درچند ماه گذشته حوادثی را به ثبت رسانده که باعث مختل شدن عملیاتها در جنگنده های F-35 شده.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "لنتا رو"، در ما ههای گذشته حوادثی از لحاظ فیزیولوژیکی (مواردی بدون علت که باعث تحلیل سلامتی در خلبانان شده) در عملیات هایی با F-35  به ثبت رسیده. از سال 2006 تا 2016 این گزارشها به 10 عدد میرسیده اما از سال 2016 تا 2017 تعداد این حوادث به بیست عدد رسیده.

پنج مورد مربوط به امسال بوده که از 2 تا 8 ژوئن در پایگاه ایالات آریزونا اتفاق افتاده که بواسطه این موضوع پروازها لغو شده.

در مصاحبه ای با فرمانده عملیات گروه "قسمت فیزیولوژیکی"56 و خلبان F-35، سرهنگ بن بیشل اشاره کرد که علائم پس از از سرگیری پروازهای از پایگاه هوایی سه بار دیگر ثبت شد، اما خفیف تر از قبل بوده.

به گفته وی، کارشناسانی که مدت چند ماه با F-35 کار می کنند، دلیل اصلی این مشکل را پیدا نکرده اند. کارشناسان مطمئن نیستند که آیا "تحلیل قوای جسمی" در اثر هیپوکسی مناسب (کاهش اکسیژن خون)  و یا در نتیجه شرایط دیگر، برای مثال، هیپرکاربی (افزایش سطح دی اکسید کربن در خون)، کمبود اکسیژن در بافت (سوء استفاده از اکسیژن بافت)، بیماری کم فشاری، کم آبی، کمبود خواب و یا اضافه کاری عصبی بوجود آمده.

آزمایشات تأیید کرد سیستم تغذیه اکسیژن درست عمل میکند. در همان زمان، کارشناسان بهینه سازی الگوریتم های مسئول نوسانات نظارت بر سطوح غلظت اکسیژن که اجازه رساندن اکسیژن به خلبان و نتیجه به طور بالقوه تسهیل تنفس وی را انجام دادند. سرهنگ نیروی هوایی اطمینان دارد که "تحلیل قوای جسمانی" مربوط به آلودگی کابین یا سیستم تامین اکسیژن نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала