مصر خواهان کاهش تنش با ایران

© AFP 2023 / ROSLAN RAHMANمصر خواهان کاهش تنش با ایران
مصر خواهان کاهش تنش با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور مصر بیان داشت: قاهره به دنبال کاهش تنش با ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالفتاح السیسی در سفر خود به فرانسه و در گفتگوی تلویزیونی اطلاع داد: تروریسم تنها مصر و کشورهای عربی را هدف قرار نگرفته است بلکه سراسر خاورمیانه و اروپا هدف آنهاست.
السیسی ادامه داد: برخی کشورها از تروریسم به صورت مالی با آموزش نیروهای نظامی، با ارسال سلاح و با استفاده از ابزار رسانه حمایت می کنند که باید ایجاد ثبات در سراسر جهان دست از این اقدام خود بردارد.
السیسی در پاسخ به سوال خبرنگار فرانس ۲۴ درباره اینکه آیا ایران، ترکیه و قطر با بزرگ شدن نقش قاهره در پرونده صلح فلسطین مخالف هستند، تاکید کرد: ما به دنبال نقش بزرگتر یا بیشتری در این پرونده نیستیم ما معتقدیم که فرصتی پدید آمده و دیداری که با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل داشتیم در همین راستا صورت گرفت.
رئیس جمهور مصر درباره نقش ایران در سوریه و توافق ایجاد مناطق کاهش تنش گفت: ما حامی امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستیم و از هر اقدامی که به ایجاد ثبات و آرامش در حاشیه خلیج فارس شود مورد حمایت ماست.
وی درباره رابطه با ایران خاطر نشان کرد: ما تقریبا ۴۰ سال است که با ایران رابطه ای نداریم، هیچ رابطه ای پشت پرده ای هم با ایران در زمینه امنیتی، سیاسی یا نظامی نداریم اما به دنبال کاهش تنش موجود و تضمین امنیت برادران خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستیم و این به معنای کنار گذاشتن دیگران نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала