خودکشی کودکان – " نهنگ آبی" به کدام کشورها رسیده است؟

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر خودکشی کودکان – " نهنگ آبی" به کدام کشورها رسیده است؟
خودکشی کودکان –  نهنگ آبی به کدام کشورها رسیده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک دو دختر نوجوان اصفهانی قربانی بازی خطرناک " نهنگ آبی" شدند، بازی که کودکان و نوجوانان را به خودکشی وادار می کند .

اسپوتنیک توجه شما را به یک آمار جلب می کند: چه کشورهایی از بازی نهنگ آبی آسیب دیده اند؟

آیا چالش نهنگ آبی در ایران بوجود آمده؟ - اسپوتنیک ایران
آیا چالش نهنگ آبی در ایران وجود دارد؟
1. روسیه 2013-2017. قربانی داشته است
از دسامبر سال 2013 تا ماه می سال 2016 در شبکه اجتماعی " کانتکت" هشت گروه خصوصی ساخته شد که در آنها خودکشی تبلیغ می شد. طبق تحقیقات 15 نوجوان از این گروه ها در مناطق مختلف روسیه خودکشی کردند و 5 کودک نیز سعی داشتند به زندگی خود خاتمه دهند. درحالی که سازمان های محافظ قانون مشغول صید طراحان این بازی و زندانی کردن آنها هستند ، نوجوانان به این بازی ادامه می دهند.
صدها کاربر منحصر به فرد در صف انتظار برای مرگ ایستاده اند.
2. آمریکا، 2017. خودکشی دو نوجوان
چالش نهنگ آبی و هشت حقیقت تکان دهنده - اسپوتنیک ایران
چالش نهنگ آبی و هشت حقیقت تکان دهنده
ایسایا گونزالس 15 ساله اهل تگزاس در تاریخ 8 ژوئیه سال 2017 خودکشی کرد. پدرش خورخه او را یافت. به گفته ی پدر ، کودک با کمک تلفن همراه مراسم خودکشی خود را در اینترنت پخش کرده بود. همان زمان دختر 16 ساله ای اهل آتلانتا ی ایالت ویرجینیا به زندگیش خاتمه داد. خانواده اش از بلغارستان به آمریکا رفته بودند. برادر این دختر تصویرهایی از نهنگ و نوشته هایی به روسی مربوط به بازی نهنگ آبی در اتاقش پیدا کرده بود.
3. ایتالیا، ماه می سال 2017. در یکی از شهرهای ایتالیا روس جوانی بازداشت شد که برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی درخواست های برای خودکشی می فرستاد.
در کاوالیای ایتالیا که در 50 کیلومتری تورین واقع است یک نوجوان روس 19 ساله به اتهام تشویق دیگران به خودکشی بازداشت شد. روزنامه محلی ایل ژورناله نوشت که این جوان نامه هایی با مضمون درخواست به خودکشی برای دوستانش در شبکه های اجتماعی می فرستاد. وقتی یکی از آشنایان فرد مذکور نامه ای با این متن دریافت کرد: " روز 50، به بام خانه برو و بپر" پلیس وارد ماجرا شد. ماموران صفحات متهم را در شبکه های اجتماعی خواندند و نوشته های زیادی در خصوص بازی کشنده پر سرو صدای " نهنگ آبی" یافتند. در حال حاضر این فرد در بازداشت خانگی به سر می برد.
دو دختر ایرانی قربانی بازی نهنگ آبی - اسپوتنیک ایران
دو دختر ایرانی قربانی بازی نهنگ آبی
4. لتونی، فوریه سال 2017. نامه های خانواده ها به پلیس
بازی خطرناک " نهنگ آبی" که در شبکه های اجتماعی در لتونی منتشر شده است تنها در حرف ها و گفتگوهاست. آندیس رینکویتس رئیس بخش پیشگیری از جرم و جنایت پلیس در کنفرانس خبری به خبرنگاران این مطلب را گفت. در ارتباط با درخواست های فرستاده شده ، پلیس لتونی چندین نامه از خانواده ها و معلمین نگران دریافت کرد اما ماموران هیچ مدرکی را مبنی بر اینکه این بازی گروهی تشکیل شده است را بدست نیاورد. بر اساس اطلاعات پلیس در لتونی حتی یک مورد سازمان مجرم با هدف تشویق کودکان به خودکشی پیدا نشده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала