گزارش و تحلیل

یک دسته خرس روستایی را در روسیه اشغال کرند

© Fotolia / АussieanoukПолярный медведь
Полярный медведь - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای بین المللی The Siberian Times چند روز است که حوالی روستای "ریرکایپی" Ryrkaypiy روسیه در نزدیکی کرانه اقیانوس منجمد شمالی را 20 خرس سفید اشغال کرده و یکی از آنها سعی کرد از طریق پنجره وارد خانه یک خانواده محلی شود.

این روستای دارای جمعیت 600 نفری در شبه جزیره چوکوتکا واقع در خاور دور روسیه قرار دارد، حالا اهالی آن — روس ها و چوکچی ها از ترس تجاوز خرس در خانه های خود در حال محاصره بسر می برند و می ترسند بیرون بروند.

علت تجمع خرس ها در نزدیکی این قصبه مسکونی این است که چند روز پیش 5 هزار گراز دریایی بالای صخره چراگاهی "کوژونیکف" جمع شده و چند صد از آنها پایین افتادند و خرس ها که بوی لاشه را حس کردند برای بدست آوردن غذای بی دردسر به آنجا آمدند.

حالا ساکنان روستای "ریرکایپی" گشتزنی تشکیل داده و گروه گروه بیرون می روند و با شلیک حیوانات درنده را دور می رانند.
کارشناسان محیط زیست می گویند که این فصل برای چهارپایان دشوار است زیرا خوراک در حوزه های زیست خود بقدر کافی ندارند و سعی می کنند در شهرها و قصبات مسکونی چیزی برای خود پیدا کنند. چندی پیش در اطراف یکی از کارخانه های شهر تیومن سیبری یک خرس ماده با بچه دیده شده بود. کارشناسان با شلیک گلوله نتوانستند آنها را خارج از شهر برانند و به ناچار خرس ماده را کشته و بچه خرس کوچولو را گرفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала