انتشار اسناد ارتباط ایران با القاعده

© AP Photo / Carolyn Kasterسازمان سیا
سازمان سیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو، مدیر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) ایران را متهم به همکاری با گروه تروریستی القاعده کرد و گفت این سازمان به زودی اسناد آن را منتشر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه فارسی، پومپئو ارتباط ایران با القاعده را «راز آشکار» خواند. او در مراسمی در روز پنجشنبه در شهر واشنگتن گفت: «این رازی آشکار شده است و اطلاعات طبقه‌بندی شده نیست که ایران با القاعده در ارتباط بوده است. ایران بارها با القاعده همکاری کرده است».

پومپئو افزود ایران و القاعده توافق کردند که برضد یکدیگر کار نکنند. او گفت که سازمان‌های اطلاعاتی هنوز این رابطه را، به ویژه با شرایط پیچیده سوریه، زیر نظر دارند.

مدیر سیا همچنین به موضوع مداخله ایران در امور منطقه خاورمیانه، حمایت از تروریسم، ایجاد ناامنی و در باره برنامه موشک بالستیک و فعالیت‌های اتمی این کشور هم سخن گفت.

او تایید کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به نیروهای امنیتی اختیار عمل بیشتری برای انجام وظایف خود داده است. این سخنان چند روز بعد از اعلام استراتژی جدید ترامپ در مورد ایران بیان می‌شود.

ژنرال اچ.آر. مک مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ تاکید کرد که این استراتژی از تمامی امکانات موجود برای مقابله با اقدامات ایران استفاده خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала