زنان شگفت انگيز ايران

© Photo / Stanford Universityزنان شگفت انگيز ايران
زنان شگفت انگيز ايران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روش هاى حل مسائل رياضى مشكل، زدن هدفهايى در ٥٠ مترى و يا حركت دردرياهاى آزاد را از زنانى بايد پرسيد كه نه تنها در ليست زيباترين زنان ميتوانند جا بگيرند بلكه ركورد دار گينس نيز هستند.

 

مريم ميرزاخانى، فرمول نبوغ  

اولين ايرانى كه عضو آكادمى ملى علوم آمريكا، در سال ١٩٧٠ راه خود را در تهران شروع كرد. دخترى با استعداد كه در الپيادهاى رياضى در سال ١٩٩٠ دو مدال طلا را از آن خود كرد. او قدم به بزرگترين دانشگاهاى جهان گذاشت از دانشگاه شريف گرفته تا دانشگاه هاروارد و استنفوردو و او مدال فيلدسا را كه همان نوبل رياضى هست را كسب كرد اما او بعلت مريضى سرطان در سال ٢٠١٧ درگذشت.

 

سارا جوانمرد،با نشانه بر طلاى المپيك

او نه تنها ركورد تير اندازى را در مسابقات پاراالمپيك آسيا جابجا كرد بلكه اولين مدال طلاى پارا المپيك تيم ايران را در سال ٢٠١٦ از آن خود كرده

همچنين او بعنوان بهترين دختر ورزشكار در سپتامبر ٢٠١٦ شناخته شد.

 

ساراالسادات خادلمشاريه، استراتژى موفقيت

در ٨ سالگى ميشود با عروسكها بازى كرد و يا مانند سارا از ايران مقام قهرمانى در شطرنج را كسب نمود.در نوزدهمين سال زندگيش آرزوى تحصيل در رشته طراحى را دارد ولى شطرنج را فراموش نميكند.او بعنوان با اخلاقترين ورزشكار سال ٢٠١٦ شناخته شد

 

 

الهام عسگرى، در اوماجى از ركوردهاى جديد

او از آبها نميترسد،او ميتواند سه ساعت در آبها در حجاب شنا كند. قبل از او ركورد شنا با دستهاى بسته از آن يك ايتاليايى بود بنام پائولو كارتسرى بوده و تا ده سال ادامه داشته.

 

رخشان بنى اعتماد- زنى در كادر

اولين زن سينماى ايران، او زن كارگردان و تهيه كننده مشهور نه تنها در ايران بلكه در دنيا او را ميشناسند. او در سالهاى ١٩٩١ برنده جايزه فيلم فجر شد.او چيزى در حدود بيش از ٥٠ جايزه بين المللى را از آن خود كرده. او در سال ٢٠١٧ در جشنواره فيلم ونيز يكى از داروان جشنواره بوده.

 

ترانه عليدوستى، در نقش بهترين

ترانه عليدوستى از ١٧ سالگى شروع به بازى با نقش من ترانه كرده كه بعنوان بهترين نقش زن در فيلم فجر انتخاب شدو سيمرغ بلورين را نيز دريافت نمود. او بعنوان قهرمان در فيلم اصغر فرهادى "فروشنده" برنده اسكار كه در جهان مطرح شد بود.وى در سال ٢٠١٧ در جشنواره تربسا بعنوان يكى از ١٠ بازيگر برتر سال شناخته شد. 

 

راهله طهماسبى سروستانى، كاپيتانى سريع 

او يكى از معدود زنان ملوان نيروى دريايى ايران است كه بعنوان بهترين ملوان در سالهاى ٢٠١٦ و ٢٠١٧ انتخاب شده.

او در كشتيهاى بارى با بار بالاى  ٣٠٠ تن خدمت ميكند و هدف او درجه كاپيتانى در نيروى دريايى ارتش ايران است و در اين راه نيز تحصيل ميكند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала