پند و اندرز پوتین به ترامپ

© Sputnik / Anton Denisovولادیمیر پوتین در نشست والدای
ولادیمیر پوتین در نشست والدای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین در باره ترامپ چه گفت؟

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از نصیحت کردن رئیس جمهور آمریکا خودداری ورزید و متذکر شد که رهبر ایالات متحده شخصی با استعداد است که صادقانه از مبارزه انتخاباتی گذشت و پیروز شد.

در نشست باشگاه «والدای» که در سوچی برگزار شد یکی از کارشناسان، رئیس جمهور امریکا را «غیرقابل کنترل» نامید و از پوتین پرسید وی چه توصیه ای به دونالد ترامپ می کرد تا «وی بتواند با موفقیت وظایف ریاست جمهوری خود را به انجام برساند و رئیس جمهور خوبی باشد».

پوتین گفت: «معذرت می خواهم ولی به نظر من سوال شما دور از نزاکت است. آقای ترامپ توسط مردم آمریکا انتخاب شده است. حداقل به این دلیل باید به وی احترام گذاشت.حتی اگر با بعضی از گفته های وی موافق نباشیم. در داخل آمریکا نسبت به وی بی احترامی می شود. این جزء ناامیدکننده و منفی سیستم سیاسی آمریکاست. می توان بحث کرد اما نمی توان بی احترامی کرد. نه به شخص او، نه به افرادی که به وی رأی دادند».

وی افزود: «رئیس جمهور آمریکا به هیچ گونه پند و اندرزی نیاز ندارد.  زیرا برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور حتی با فقدان تجربه کاری در این زمنیه، باید از استعداد زیادی برای عبور از موانع برخوردار بود. وی پیروز شد و پیروزی او صادقانه بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала