گزارش و تحلیل

حمایت میلیاردر آمریکایی از اپوزیسیون داخلی روسیه

© AFP 2023 / Eric Piermontآمادگی سوروس برای سرمایه گذاری $1میلیاردی در اقتصاد اوکراین
آمادگی سوروس برای سرمایه گذاری $1میلیاردی در اقتصاد اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به وبسایت "لنتا رو"، جورج سوروس یکی از ثروتمندترین افراد جهان به بنیاد روسی "جامعه باز" 18 میلیارد دلار حواله کرد. دادستانی روسیه این "جامعه" را یک سازمان نامطلوب اعلام کرد.

روزنامه "نیویورک تایمز" که این خبر را منتشر کرد نوشت: این وجوه در طول چند سال اخیر منتقل شد با وجود این، این بزرگترین اعانه یک شخص خقیقی برای مقاصد خیریه است.

حالا "بنیاد سوروس" پس از بنیاد خیریه "بیل و ملیندا گیتس" بزرگترین در دنیا شده است. سازمان های متعلق به سیستم "بنیاد سوروس" ساختارهای مدافع حقوق بشر تامین پولی کرده و سعی دارند بر توسعه دموکراسی در جهان تاثیر بگذارند و حامی پولی پروژه ها در رشته بهداشت، آموزش و پرورش و فرهنگ می باشند.

Американский миллиардер Джордж Сорос - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جورج سوروس – پشت پرده تمام وقایع
سوروس از پولدارترین مردان سیاره ما بوده و فوربس دارایی او را 23 میلیارد دلار برآورد کرده است. وی در لیست ثروتمندان آمریکایی جای 20 را اشغال کرد. این لیست 17 اکتبر 2017 منتشر شد.

وجهه و حیثیت سوروس یک معنا نیست، او را محتکر بورس نامیده و از اعمال وی با هدف تاثیر گذاشتن بر سیاست کشور های خارجی نقد می کنند. در ماه سپتامبر در تارنمای کاخ سفید زیر درخواست رونمایی وی بعنوان فرد تروریست 100 هزار نفر امضا کردند.

در نوامبر 2015 دادستانی کل روسیه بنیاد های روسی "جامعه باز" و "مساعدت" که در چارچوب "بنیاد سوروس" اقدام می کنند را سازمان های نامطلوب در اراضی روسیه اعلام کرد.
سوروس 87 ساله همراه با کمیته سرمایه گذاری "جامعه باز" از این به بعد در تعیین استراتژی بنیاد خود شرکت خواهد کرد. این کمیته بعد از مرگ این بانکدار نیز فعالیت خواهد کرد.

گفتنی است که سوروس در 1979 با تخصیص پول به کارهای خیریه پرداخت و مساعی خود را بر مبارزه با کمونیسم در اروپا متمرکز کرد. سوروس در 1930 در بوداپست (مجارستان) به دنیا آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала