آیا سردار سلیمانی ، وزیر خارجه واقعی ایران است؟

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderآیا سردار سلیمانی ، وزیر خارجه واقعی ایران است؟
آیا سردار سلیمانی ، وزیر خارجه واقعی ایران است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه واشنگتن اگزمینر آمریکا نوشت: مردم ایران سردار سلیمانی را یک قهرمان می نامند و حتی سیاست مداران سنی نیز برای حل مشکل با او مذاکره می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این نشریه آمریکایی نوشت: اگر در ایران از مردم درباره قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران بپرسی، او را یک قهرمان می نامند. بسیاری از مقامات ایران فقط حرف می‌زنند اما او مرد عمل است. قاسم سلیمانی با سربازان و نیروهای تحت حمایتش چای می‌نوشد و در واقع در ایران و در میان ارتش این کشور، ژنرال سلیمانی از یک شهرت و خوشنامی برخوردار است، چرا که او یک سرباز واقعی است.
سلیمانی در عراق و دیگر مناطق تصویر دیگری دارد. یک معامله‌گر و دیپلمات ماهر است. آمریکا در یک ماجرای سازش با مقامات عراق، نقش این سازش را به ایران نسبت می‌دهد. در ماجرای کرکوک نیز، این قاسم سلیمانی بود که به یک توافق میان اتحادیه میهنی کردستان عراق، شبه نظامیان شیعه و دولت فدرال عراق برای جلوگیری از خونریزی دست یافت. حتی سیاستمداران اهل سنت برای حل مسائل، شنیده شدن صدایشان و کاهش تنش‌ها درباره مذاکره و رایزنی‌ با قاسم سلیمانی سخن می‌گویند.
این مسئله فقط در عراق مشاهده نمی شود، بلکه در سوریه هم حضور سلیمانی احساس می شود. وی به طور هم‌زمان توانسته ائتلاف‌های سیاسی و قبیله‌ای را به هم وصل کند که کمک کرده است نقطه تعادل در این جنگ به نفع بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه باشد. اگرچه تحلیلگران آمریکایی سفرهای اخیر سلیمانی به روسیه را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌دانند، این سفرها نشان‌دهنده اهمیت نقش قاسم سلیمانی است.
نشریه واشنگتن اگزمینر یادآوری می کند: اگر چه محمدجواد ظریف وزیر خارجه رسمی ایران است اما این قاسم سلیمانی است که توافقات (منطقه) واقعی را انجام می‌دهد، حتی اگر ظریف حسن‌نیت داشته باشد اما وی قدرت اجرای توافقاتش را ندارد در حالی که قاسم سلیمانی دارد.
این نشریه ادعا می کند که اکنون زمان مواجه شدن با این واقعیت است که سلیمانی وزیر خارجه واقعی ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала