هرمز، جزیره اسرارآمیز دارای ساحل خونین + عکس

© AFP 2023 / Felix Garzaآمریکا به بیانیه سپاه و تقابل شناورها در خلیج فارس پاسخ داد
آمریکا به بیانیه سپاه و تقابل شناورها در خلیج فارس پاسخ داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جزایر متعددی در دنیا وجود دارد اما "هرمز" منحصر به فرد ترین آنهاست و این را به خاک و سواحل رنگین کمانی اش مدیون است. شاه کلید ورودی خلیج فارس که در مجاورت تنگه هرمز قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری مهر و سایت qrgardi.com ، جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از 90 طیف رنگی شهرت یافته و هیچ جای دنیا را نمی توان یافت که تمامی رنگهای دنیا یکجا درآن باشد به جز جزیره رنگین کمان.
ساحل خونین در جنوب جزیره هرمز قرار دارد، ساحل این قسمت از جزیره به رنگ سرخ بوده که به ساحل سرخ معروف است.
آبی که از دریا به طرف ساحل می آید، سرخی خاک را به خود می گیرد و جلوه سرخی ساحل را دو چندان میکند. بی شک ساحل خونین یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری استان هرمزگان و ایران است
در ساحل خونین تخت سنگ سیاهی درون آب وجود دارد که سکونت گاهی برای پرنده ایست که (به گفته بومی های جزیره) چهل دقیقه به زیر آب می رود و طعمه خود را شکار می کند، این پرنده سیاه چِلبین نامیده می شود.
حدود 70 درصد خاک سرخ این منطقه، اکسید آهن دارد. معدن خاک سرخ هرمز را جزء معادن بزرگ جهان می شناسند که این معدن در کنار ساحل خونین قرار دارد. ذخیره احتمالی آن حدود 50 هزار تن است و حداقل استخراج آن سالیانه می تواند دو هزار تن باشد. همچنین این خاک سرخ مصرف خوراکی دارد، به گونه ای که در ادویه بومی کاربرد دارد و بانوان جزیره از آن برای طعم غذا بهره می گیرند. البته زیبایی و معروفیت هرمز فقط به خاک سرخش نیست، هرمز جزیره رنگ هاست.
مجموع رنگ های این جزیره حاصل یک ترکیب شیمیایی است؛ حاصل یک اتفاق؛ اتفاقی از ترکیب کانی های مختلف برای شکل گیری سنگ. رنگ های هرمز یا به صورت خاک و کلوخند یا به صورت سنگ هایی محکم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала